معاون فرهنگی،اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گسترش بخش بین الملل دانشگاهها از اولویت های این وزارتخانه در سال آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا غفاری معاون فرهنگی،اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور خرمشهر گفت: برنامه دوره جدید که برای دانشگاهها تعریف می شود بی ارتباط با دانشگاه های نسل جدید نیست و گسترش بخش بین الملل در مجموعه نظام آموزش عالی به ویژه دانشگاه پیام نور مورد توجه جدی است.

وی افزود: دانشگاه های جنوب کشور همچون دانشگاه های پیام نور به لحاظ مدیریتی ، گسترش فعالیت ها و تفاهمنامه هایی که با کشورهای همسایه منعقد شده توان بین المللی شدن دارند.

غفاری گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید تمهیدات لازم را برای بسترسازی بین المللی شدن این دانشگاهها فراهم کند.

وی با بیان اینکه همه دانشگاهها و مجموعه آموزش عالی یک برنامه راهبردی برای خود دارد افزود:در ذیل اسناد بالادستی که برای مجموعه وزارتخانه و نظام عالی کشور وجود دارد تلاش می شود در راستای پیشبرد اهداف برنامه دانشگاه ها زمینه برای بین المللی کردن دانشگاه ها و ارتباط با دانشگاه های کشورهای همسایه فراهم شود.

وی کارآفرینی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور را از دیگر برنامه های مهم نظام آموزش عالی برشمرد و گفت: تلاش می شود بخشی از مسئولیت اجتماعی ناظر بر کارآفرینی در دانشگاه ها، برقراری ارتباط با دانشجویان در قالب انجمن های علمی و کانون های کارآفرینی است و این موضوع مورد توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

دکتر غلامرضا غفاری به همراه هیات همراه ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از دانشگاه پیام نور خرمشهر دیدن کرد.

انتهای پیام /د

بازدید غلامی از دانشگاه پیام نور خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.