کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل علی‌رغم تکذیبیه دفتر نخست‌وزیری این رژیم خبر داد احتمال دارد نتانیاهو وزیر جنگ خود را به‌ زودی برکنار کند.

رسانه‌های اسرائیلی، دیروز (دوشنبه)، خبر دادند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم قصد دارد «یوآو گالانت» وزیر جنگ خود را برکنار کند.

ساعتی بعد از انتشار این گزارش، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل به این خبر واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای تصمیم نتانیاهو برای برکناری گالانت را تکذیب کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد نتانیاهو توافق خود با «گیدئون ساعر» رهبر حزب «امید جدید» برای بر عهده گرفتن وزارت جنگ را کامل کرده و احتمال دارد نتانیاهو امشب گالانت را برکنار کند.

با این حال، کانال ۱۲ می‌گوید برکناری گالانت بستگی به تصمیم قطعی و رسمی نتانیاهو دارد و اگر او بار دیگر از موضع خود عقب‌نشینی نکند، گالانت به‌زودی برکنار خواهد شد.

از طرفی دیگر، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز گزارش داد نتانیاهو و گیدئون ساعر توافق کرده‌اند رئیس ستادکل ارتش اسرائیل را با هماهنگی یکدیگر انتخاب کنند.

با این حال، هاآرتص می‌گوید هنوز مشخص نیست که آیا نتانیاهو و ساعر منتظر استعفای «هرزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل خواهند ماند یا خود برای برکناری او اقدام خواهند کرد.

نتانیاهو و گالانت طی ماه‌های گذشته بر سر بسیاری از مسائل اختلاف‌نظر داشته‌اند؛ اما اخیرا یکی از این اختلافات نتانیاهو را به فکر برکناری زودهنگام گالانت انداخته است.

منابع اسرائیلی گزارش داده‌اند یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در حال حاضر با حمله به خاک لبنان مخالف است. در حالی که نتانیاهو موافق چنین عملیاتی است.

هرزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز از دیگر مخالفان حمله به خاک لبنان، همسو با گالانت است و خواستار اتخاذ موضعی محتاطانه‌تر شده است.

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل اخیرا خبر داد هالوی نیز قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی استعفای خود را اعلام کند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار