به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر برای معرفی «گدعون ساعر» به عنوان وزیر جنگ این رژیم، شهرک‌نشینان صهیونیست مقابل منزل این عضو کنست رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.

به نقل از شبکه خبری قدس، شهرک نشینان در این تجمع، از ساعر خواستند به کابینه نتانیاهو نپیوندد.

این تظاهرات پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: نتانیاهو آماده است تا «یوآو گالانت» وزیر جنگ را برکنار کند و «گدعون ساعر» رئیس حزب «امید نو» نامزد جانشینی وی است.

منابعی در لیکود نیز اعلام کردند: اگر گالانت برکنار شود گدعون ساعر آماده است تا به عنوان وزیر جنگ یا خارجه ظرف یک ساعت وارد کابینه شود، اما احتمال قوی تر، تعیین وی به عنوان وزیر جنگ است، اما دفتر نتانیاهو با وجود انتشار این اخبار، مذاکرات با ساعر و هرگونه تصمیم برای برکناری گالانت را تکذیب کرد.

در همین راستا، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: ماه‌هاست که من از نتانیاهو می‌خواهم که گالانت را اخراج کند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که فوراً این کار را انجام دهیم. ما به اتخاذ تصمیمی جدی در شمال نیاز داریم و گالانت فرد مناسبی برای رهبری آن نیست.

روزنامه هاآرتص نیز در این باره به نقل از منابعی در حزب لیکود نوشت: «ساره نتانیاهو» همسر نتانیاهو مخالفت خود را با انتصاب ساعر به عنوان وزیر جنگ لغو کرده است.

در همین پیوند، خبر اتخاذ تصمیم برکناری گالانت خشم «بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه رسمی» را به همراه داشت.

وی در این باره گفت: بنیامین نتانیاهو از واقعیت خبر ندارد و قبل از جنگ گسترده در شمال، مشغول برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ می‌شود. مشغول شدن نتانیاهو به برکناری گالانت قبل از عملیات گسترده در شمال، نشان دهنده اشتباه محاسباتی و تحریف اولویت‌ها است.

در ماه‌های اخیر اختلافات بین نتانیاهو و گالانت بر سر مسائل مختلف از جمله تغییرات قضایی، طوفان الاقصی و موضوع آتش‌بس در غزه تشدید شده است.

این اختلافات اخیراً و در پی اظهارات گالانت درباره مقصر بودن نتانیاهو در شکست توافق آتش‌بس و پاسخ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات او تشدید شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، دوشنبه در اظهاراتی رسماً اعتراف کرد که این رژیم، دلیل تاخیر در امضای توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

این اظهارات گالانت و اعتراف رسمی او به مقصر بودن رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس در نوار غزه، خشم و عصبانیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به همراه داشت.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار