دومین جلسه ستاد استقبال از مهر صبح امروز برگزار شد.

دومین جلسه ستاد استقبال از مهر صبح امروز سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ با حضور مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل امور مناطق، حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران و حومه، شادی مالکی رییس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و نمایندگانی از پلیس راهور، اورژانس، آموزش و پرورش و … برگزار شد.

بازگشایی ۴۲۰۰ مدرسه با یک میلیون و دویست هزار دانش آموز

پرویزی رییس انجمن اولیا مربیان شهر تهران و نماینده آموزش و پرورش با حضور در این نشست گفت: در حوزه آموزش و پرورش بازگشایی را با عنوان ابر پروژه مهر تعریف کردیم و در حال برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه اولیا در ابتدای مهر حساسیت‌های ویژه‌ای به بحث سرویس مدارس، فضای آموزش و محتوای آموزشی دارند، اظهار کرد: بازگشایی را با حضور ۴۲۰۰ مدرسه و یک میلیون و دویست هزار نفر دانش اموز آغاز می‌کنیم. هفته اول مهر ماه همیشه حساس و شلوغ است.

رییس انجمن اولیا مربیان شهر تهران ادامه داد: باتوجه به اینکه مسئولیت ما این است که به مدارس ابلاغ کنیم که نهایت همکاری را جهت حل مشکلات داشته باشند این امر صورت گرفته و مدیران مدارس کمال همکاری را با سایر ارکان خواهند داشت. تمام دغدغه‌های آموزش و پرورش دلسوزانه در این جلسات پیگیری شده و بابت سرویس دانش اموزان از سازمان تاکسیرانی تشکر می‌کنم. امیدوارم در ۱۰ روز اول مهر همه امور را بتوانیم ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سال گذشته استاندارد بود و به رفع دغدغه‌های شهری کمک می‌کرد. به همه مدارس اعلام و ابلاغ کردیم که ساعت شروع مدرسه بر حسب نوع از ۷:۳۰ تا ۸ تعیین بشود. نیم ساعت قبل از این ساعت درب مدارس جهت تدابیر ترافیکی باز خواهد شد.

سرهنگ مومنی معاون عملیات راهور تهران بزرگ نیز گفت: پلیس راهور در آماده باش کامل جهت ایمنی و رفع ترافیک اول مهرماه است. تجربه نشان می‌دهد در اول مهر این ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر قبل از روز اول مهرماه برنامه ریزی کنیم که سرویس مدارس در جلوی مدارس باشند و ماشین شخصی جلوی این محل نباشد جلوی ترافیک را می‌گیریم، خاطرنشان کرد: ۶ محل در بزرگراه‌ها برای استقرار جرثقیل سنگین مشخص کردیم تا به سرعت ماشین متوقف شده را از محل خارج کنیم تا منجر ترافیک نشوند.

مومنی ادامه داد: شناور سازی ساعات کاری ادارات را نیز پیگیری کنیم تا مصوب بشود. اگر ساعت اصناف به ۱۰ برسد از ترافیک صبحگاهی عبور کردیم. از همین روز اول در اکثریت مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا خواهیم کرد تا ۱۰۰ افسر راهنمایی رانندگی با اولیا، مربیان و دانش اموزان بحث چگونگی تردد را آموزش بدهند. سال گذشته در مهرماه هیچ تصادف دانش اموزی را نداشتیم و امیدوارم امسال هم به همین صورت باشد.

مومنی تاکید کرد: در ۱۰ روز اول مهرماه تردد وانت و وسایل نقلیه باری نیز تا ساعت ۱۰ محدود خواهد بود.

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه حرکت خودرو در خطوط ویژه کار ویژه‌ای را با اتوبوسرانی در حال پیشبرد هستیم گفت: به جای نصب دوربین فیزیکی در اماکن دوربین را روی خود اتوبوس‌ها نصب می‌کنیم. این اقدام را برای ۱۲۰۰ اتوبوس در نظر داریم.

وی ادامه داد: پایلوت این طرح را هماهنگ کردیم و برای اول مهرماه یک اتوبوس را تست می‌کنیم. پیشنهاد دارم که شوی ماشینی که در ابتدای مهر در جلوی مدارس خانواده‌ها دارند را ترک کنیم. مدارس هم باید به رفع این معضل کمک کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران هم گفت: خدمات تاکسیرانی اتوبوسرانی و مصوبات دولت در خصوص شناورسازی را باید به درستی اطلاع رسانی کنیم، چون این یکی از افت‌هایی است که هنوز برای بسیاری شفاف نیست. باید ارکان مختلف جهت شناور سازی با هم هماهنگ باشند. اگر چک یک فرد بازاری صبح برگشت می‌خورد دیگر نمی‌تواند برای ساعت شناور سازی اهمیت قائل باشد و به جای ساعت ۱۰ ساعت ۷ از خانه خارج می‌شود.

وی در پایان گفت: از ۱۵ شهریور طول ازدحام ترافیک را داشتیم و حدود ۱۴ درصد این عدد افزایش پیدا کرده است.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هم گفت: ۷۵ شرکت تا به امروز جهت سرویس مدارس تایید شدند.

وی افزود: با تعامل با آموزش و پرورش مقرر شد پیمانکاران برای حضور در مدارس خودرو و راننده شان را در سامانه ثبت کنند. ضمن اینکه بهره مندی از موارد آموزشی برای رانندگان ثبت نام شده در سامانه سپند امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار