دادستان شهرستان ری از واریز مطالبات ۳۷۴ شاکی پرونده کثیرالشاکی پروژه مسکونی آفتاب ری خبر داد.

محمدمهدی رحیمی عصر امروز در حاشیه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده آفتاب ری مربوط به ساخت پروژه مسکونی با ۳۷۴ شاکی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ است که متهم این پرونده به‌طور همزمان ساخت ۳ پروژه مسکونی را آغاز کرد، اما براساس مدارک موجود برخی واحد‌ها را به چندین نفر فروخته است.

وی افزود: متهم مذکور تنها در پروژه آستانه پیشرفت فیزیکی پروژه داشته که با پیش فروش واحد‌های دو پروژه آفتاب ری و محله استخر اقدام به کلاهبرداری کرده است. پروژه آفتاب ری براساس اسناد موجود، جواز ساخت ۱۵ واحد ۴۰۰ متری را داشته، اما متهم به‌صورت غیرمجاز تصمیم بر تفکیک واحد‌ها به متراژ‌های کوچکتر داشته که بر این اساس با افزایش تعداد واحد‌ها از ۱۵ به ۴۵؛ هر واحد به چندین نفر فروخته شده است.

دادستان شهرستان ری در ادامه سخنانش تصریح کرد: این پرونده در ابتدای سال ۹۹ در دادسرای ری تشکیل شده و ظرف ۵ ماه تجمیع و در دستور پیگیری قرار گرفته که متهم مذکور در حال فرار از کشور در محدوده مرز بازرگان دستگیر شده و براساس دستور قاضی پرونده متهم به ۷ سال حبس، رد مال کیفری و جزای نقدی محکوم شده است. پروژه‌ها چندین بار با پیگیری دادستانی و دادگستری شهرستان ری به مزایده گذاشته شده بود، اما با توجه به مشاعی بودن سهم متهم از ملک، استقبالی از پروژه صورت نگرفت لذا با همکاری دادستانی و دادگستری شهرستان طبق برنامه‌ریزی‌ها و جلسات برگزار شده پیگیری از طرق دیگر نیز برای فروش و پرداخت مطالبات مردم انجام شد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر سهم مالک از پروژه آفتاب ری به مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان به فروش رفته و اصل مال شکات پرونده از این محل پرداخت خواهد شد و سایر خسارات و مطالبات پیگیری می‌شود. رد مال پول اولیه‌ای که توسط مردم پرداخت شده، در اولویت قرار دارد که مبلغ حدودی آن ۶۴ میلیارد تومان است و براساس مستندات و قولنامه‌های موجود به مالباختگان بازگشت داده می‌شود. با توجه به اینکه برخی از شکات برای دریافت ضرر و زیان نیز اقدام کرده‌اند، رد مال حقوقی آنها در دادسرا مطرح است که پرونده حقوقی آنها بررسی و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که در مراحل بعدی تلاش می‌کنیم ضرر و زیان افراد نیز پرداخت شود.

پرداخت سهم مال‌باختگان "آفتاب ری" از هفته آینده

وی گفت: برخی نیز در دادگاه حقوقی تشکیل پرونده داده و مطالبات را در دادگستری پیگیری می‌کنند که در این مرحله بخشی از آن پرداخت و سایر مطالبات مردم نیز با تأمین اعتبار از فروش سایر املاک متهم پرداخت خواهد شد. در حال حاضر با فراخوانی که به شکات پرونده آفتاب ری صادر شده است، کلیه ۳۷۴ شاکی جهت ارائه مشخصات حساب به دادسرای شهرستان ری مراجعه کرده و واریز مطالبات که مبلغ اولیه واریزی افراد است پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار