با گذشت بیش از یک هفته از آغاز ثبت‌نام عمره، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان سفر عمره به مرز ۴۰ هزار نفر رسیده است از آغاز صدور ویزای زائران پرواز‌های نخست عمره خبر داد.

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره در این نشست گفت: تا شب گذشته بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر برای عمره ثبت‌نام کرده‌اند و ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان‌ها قرار گرفتند.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در بسته اول سفر عمره، اعزام ۹۰ هزار عمره‌گزار پیش‌بینی شده است، افزود: زائران از ۱۶ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده اعزام خواهند شد و به تناسب تقاضای بیشتر تلاش خواهد شد که ظرفیت هواپیمایی افزایش یابد و به درخواست متقاضیان پاسخ مثبت داده شود. 

در ادامه نشست این شورا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم استقبال از ثبت‌نام را خوب توصیف کرد و از دریافت ویزای زائران پرواز‌های نخست عمره خبر داد.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مورد نظر برای تامین نیاز‌های اولیه عمره‌گزاران به عربستان اعزام شده‌اند، افزود: درباره اختصاص ارز به زائران پیگیری از بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت تایید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به ارائه بسته‌های متنوع در سفر‌های زیارتی تاکید کرد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست که برنامه سفر زمینی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را در دستور کار قرار داده و پیگیری‌ها برای کسب آمادگی و مجوز‌های لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این‌گونه سفر‌های مشترک در مرحله نخست می‌تواند برای زائران استان‌های مرزی همجوار با عراق برنامه‌ریزی شود و سپس به استان‌های دیگر تعمیم یابد.

نواب اظهار کرد: سازمان حج و زیارت که مسئولیت برگزاری سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات و سرزمین وحی را به‌عهده دارد همواره رضایتمندی بیشتر زائران را در برنامه کاری خود در اولویت قرار داده است و در همین راستا نیز با آغاز سفر‌های عمره از زائران در مورد نحوه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف نظرسنجی شود و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه نیز در این نشست گفت: در حوزه ارائه خدمات و اعزام خادمان فرهنگی آمادگی کامل برای برگزاری عمره وجود دارد و بسته‌های فرهنگی برای عمره‌گزاران تعریف و آماده شده است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

حمید رضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از وضعیت اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات عراق به کاهش بیش از ۱۰۰ درصد آمار فوتی‌های اربعین امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار