مدیرکل صمت اذربایجان غربی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات انواع کالا‌های تولید شده داخل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده در داخل کشور صادر شده است که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

صابر پرنیان افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری به ارزش بیش از ۷۰۳ میلیون دلار نواع کالا‌های تولید شده داخلی کشور  به کشور‌های هدف صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی نیز ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: انوع میوه و صیفی جات، صنایع دستی، محصولات پلی اتیلنی و شمش آهن از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کشور‌های همسایه از جمله عراق و ترکیه و همچنین برخی کشور‌ها نظیر چین از جمله مقاصد صادراتی استان محسوب می‌شوند.

پرنیان با بیان اینکه در واردات کالا نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم افزود: طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۷۵هزار تن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور به ارزش قریب به ۴۶۹ میلیون دلار وارد کشور گردید است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.