خطیب جمعه ارومیه:

دشمن با هر برنامه‌ به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: دشمن با هر برنامه‌ای به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی و عادی سازی کشف حجاب است.

امام جمعه موقت ارومیه امروز  در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلای این شهر با انتقاد از اینکه امروزه خرید چادر به یک معضل تبدیل شده و انحصار تولید برخی پارچه‌های پوشش اسلامی باید مرتفع شود، گفت: بازار مدل‌هایی زیبا از پوشش و حجاب اسلامی را ارائه دهد.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد ادامه داد: سیدالشهدا برای حفظ حرمت دین، خون خود را تقدیم اسلام کرد لذا باید از تاریخ درس بگیریم و به مسائل روز با دیدی عمیق توجه کنیم،

خطیب جمعه ارومیه گفت: امروزه مهمترین مصداق اشاعه فساد توسط دشمن، ترویج بی حجابی در جامعه است و دشمن با هر برنامه‌ای به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی، حجاب و عفاف و  و همچنین عادی سازی کشف حجاب است.

وی با بیان اینکه چند صدایی در حوزه حجاب در کشور نقص بزرگی است، گفت: همه دستگاه‌های ذی ربط با هماهنگی و وحدت کلمه اجازه ندهند عفاف و حجاب با نقشه‌های دشمن در جامعه کمرنگ شود. 

حجت الاسلام حیدری زاد معیشت را مهمترین مشکل و از دغدغه های مردم برشمرد و تاکید کرد: دولتمردان و عقلای جامعه و صاحبنظران با وحدت کلمه دغدغه‌های اقتصادی را حل کنند.

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم اجرای قانون در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر عده‌ای بخواهند در مقابل قانون قدعلم کنند باید با آنها برخورد شود. 

وی با بیان اینکه باید قانون مندی در جامعه جاری شود، افزود: نظارت بر نظام بانکی، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، بازار ارز، صادرات و واردات بیشتر شود و برخورد قانونی با مفسدان اقتصادی باید شدت یابد. 

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه مردم سالاری دینی باید به شکل کامل در جامعه اجرا شود، اظهار کرد: مردم باید بر عملکرد دولت و وزرا نظارت داشته باشند و از نمایندگان مجلس مطالبه گری شود؛ دولت نیز باید زمینه حضور مردم در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را فراهم کند. 

غزه امروز قتلگاه انسانیت است

 حجت الاسلام حیدری زاد گفت: امروز غزه تبدیل به قتلگاه انسانیت شده است و اسرائیل در بحرانی ترین شرایط طول عمر خود قرار گرفته و با همت نیروهای مسلح صبح پیروزی و نابودی این رژیم کودک‌کش نزدیک است

امام جمعه موقت ارومیه افزود: ماه رمضان درس زندگی با قرآن را تمرین داد و زندگی با قرآن را برای ما متذکر شد و ما باید قرآن را نقشه راه خود قرار دهیم چرا که فلسفه نزول قرآن نیز حیات طیبه است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.