امام جمعه ارومیه:

مشارکت در انتخابات نه به شیطان است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مشارکت گستره در انتخابات استکبار جهان را ناامید می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گفت: رای دادن به افراد صالح در انتخابات پیش رو مصداق تقوای سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه لازم است مسائل مرتبط با اخلاق سیاسی و اجتماعی مطرح شود و منش‌های رعایت این موارد لازم به بیان است، اضافه کرد: همه باید در انتخابات پیش رو مشارکت کنند چرا که هم اکنون امریکا و اطرافیان آنان تبلیغ برای عدم شرکت و تضعیف کار‌های بزرگ را در سرلوحه دارند و تضعیف کار خوب، کار شیطان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: شرکت در انتخابات برای همه واجب است و نامزد‌ها باید آبروی دیگران را نبرند و آخرت خود را با رفتن به مجلس معامله نکنند.

وی با بیان اینکه نقش مردم در حیات جامعه اسلامی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با عظمت است، اظهار کرد: جایگاه مردم در حکومت اسلامی به قدری رفیع و مهم است که مردم اگر با امام همراهی نکنند، امام معصوم هم وظیفه تشکیل حکومت اسلامی ندارد.

با تبریک ماه رجب و ایام این ماه افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تقوای سیاسی موضوعی با اهمیت است و امامان جمعه باید موعظه سیاسی، دینی و اخلاقی داشته باشند تا مباحث مربوط در این زمینه گفته شود و به گوش نمازگزاران برسد.

خطیب جمعه ارومیه با بیان اینکه دشمنان در حال نقشه کشیدن برای کاهش جمعیت ایران هستند گفت: قدرت هر کشوری به نیروی انسانی و جوانان آن مملکت است چرا که وقتی جمعیت پیر شدند دیگر نیازی به لشکرکشی نیست و بر همین اساس باید به مساله ازدواج اهمیت بیشتری داده شود.

وی با اشاره به حادثه تاریخی دوم بهمن در شهر ارومیه گفت: این روز برای شهروندان استان روز مهمی است چرا که در رژیم سابق، مسجد اعظم به عنوان مهمترین پایگاه مردم انقلابی به توپ بسته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: این روز به عنوان روزی که قیام مسلحانه انجام شد و علما و شهروندان به مبارزه جدی پرداختند و به میدان آمدند، نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت اعضای اصلی به شورای شهر ارومیه با بیان اینکه بخاطر رسیدگی به جریان فساد مالی، از مسئولان استانی و قضایی قدردانی می‌کنیم یاد آور شد: قانون مدار بودن و ملتهب نکردن فضا باید مورد توجه باشد و همه باید به حکم دستگاه قضایی احترام قایل بوده و از قانون تبعیت کنیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین قریشی متهم بودن به معنای مجرم بودن نیست و همه چیز در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود و همه باید قانون مدار و واقع نگر باشند.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد جواد الائمه (ع) و حضرت علی (ع) اظهار کرد: در ماه رجب استغفار مهمترین اقدام است و اعتکاف هم دارای اهمیت خاصی است.

امام جمعه ارومیه گفت: بعد از انقلاب این مجالس اعتکاف توسعه یافته است و در مصلای ارومیه نیز آیین اعتکاف را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف زمینه ایجاد تغییر و تحول است، اضافه کرد: کسانی‌که نتوانند در آیین اعتکاف حضور یابند، از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب روزه داری کنند چرا که کار پسندیده‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اگر کسی نتوانست روزه بگیرد و استطاعت نداشت، صدقه دادن کار مطلوبی است و خداوند ثواب آن را منظور می‌کند.

به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با حضور مردم ولایی و نمازگزاران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.