امام جمعه موقت ارومیه گفت: برای پیشرفت جامعه و کشور باید وحدت و همدلی داشت.

امام جمعه موقت ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی برگزار شد با بیان اینکه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم حرکتی ارزشمند و قابل تحسین است افزود:  امروز تمامی جریان‌های انقلاب، احزاب سیاسی و تمامی مجموعه‌هایی که در نظام حضور دارند، به این حقیقت رسیده اند که برای پیشرفت جامعه و کشور باید وحدت و همدلی داشته باشندو راه دیگری متصور نیست.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد افزود: در ساختار نظام جمهوری اسلامی براساس اصل ۶ قانون اساسی تمام امور با خواست مردم شکل می‌گیرد و تحقق مردم سالاری دینی هم همین است و به عبارتی قدرت با رای مردم معنا می‌شود.

وی ادامه داد: 

امام جمعه موقت ارومیه اضافه کرد: در ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس اصل ششم قانون اساسی، تمام امور کشور با خواست و رای مردم از مسیر انتخابات انجام می‌شود و این امر تحقق مردم سالاری دینی است و قدرت با رای مردم تغییر پیدا می‌کند و متحول می شود.

خطیب جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کمک کرده و قدرت بازدارندگی کشور را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام حیدری زاد افزود: ضمن اینکه یکی از وظایف رهبری حراست از اسلامیت نظام است، اما علاوه براین حراست از جمهوریت نظام و رای مردم نیز از وظایف رهبری است.

وی ادامه داد: امروز دولت و مجلس دو قطب سیاسی کشور هستند و باید با همدلی برای رفع مشکلات مردم دست به دست هم دهند.

شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای مدیران

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید رییسی اظهار کرد: شهیدان اسوه مدیریت مکتبی، جهادی و عملی هستند.

وی اضافه کرد: آنها می‌توانند امروز الگویی برای مدیران نظام باشند، آنها چیزی جز خدا ندیدند و سوار بر قدرت شدند نه آنکه اجازه دادند قدرت برآن‌ها حاکم شده و آنها را هدایت کند.

حجت الاسلام حیدری زاد با گرامیداشت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان گفت: اربعین پیوند عاشورای حسینی با قیام مهدی موعود (عج) است که زائران با درک این مهم قدم در این راه نهادند چراکه اربعین حرکت تاریخی بشر به سوی ولی حق است و امروز یک جریان بزرگ تاریخی و یک‌جریان فرهنگی- فکری و دینی - توحیدی را رقم زده است که انسان‌ها را به سمت آن هدف نورانی هدایت می‌کند که قطعا دنیارا متحول خواهد کرد.

وی با تقدیر از تلاش مسئولان گفت: زیر ساخت‌های مرز تمرچین، مسیری مناسب و ایمن برای تردد زائران به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حیدری زاد با اشاره به برکات سفر اربعین و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) افزود: در تمامی مناطق استان حال و هوای معنوی حاکم است و باید از این فرصت ارزشمند برای تقویت همدلی و وحدت استفاده کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه همچنین به تداوم برگزاری آیین پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین امروز تبدیل به حرکتی راهبردی و جهادی شده است و نه تنها مسلمانان بلکه تمامی ملت‌های مظلوم جهان در این حماسه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز تمامی انسان‌های آزادیخواه دراین راه قدم گذاشته اند و این جریان یعنی پیاده روی اربعین می‌رود که جریانی تاریخ ساز شود.

حجت الاسلام حیدری زاد افزو. د: اربعین یک حرکت ساده نیست بلکه یک جریان بزرگ تاریخی و یک جریان فکری توحیدی است که انسان‌ها را به سمت حقیقت سوق می‌دهد.

وی اظهار کرد: اربعین حرکتی جهادی در راه ثارالله و قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است همان قیامی که سرور آزادگان جهان اعلام کرد من برای احیای قرآن و سنت پیامبیر جهاد کرده ام تا بدعت‌ها را از میان ببرم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.