در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مردم آذربایجان غربی در مناطق مختلف استان در رثای شهدای کربلا سوگوار شدند.

همزمان با سراسر کشور عاشقان امام حسین (ع) و رهروان آن امام همام در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  در سراسر استان آذربایجان در رثای شهدای کربلا و مظلومیت آنان سوگوار شده و به عزاداری پرداختند.

آیین‌های مختلفی در سراسر استان در این روز در حال برگزاری است که سررشته و سرآغاز این آیین‌ها از شب و روز گذشته در محلات و خیابان‌ها و مساجد و تکایا و آستان مقدس امام زادگان این استان تنیده شده و امروز به اوج خود رسیده است.

اغلب نقاط استان از جمله کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی و اصلی ارومیه سیاه پوش فرزندان پیامبر اکرم (ص) و خاندان نبوت و امامت هستند و هرکس به طریقی خواهان عرض ارادت به این خاندان است.

دسته‌های عزاداری در خیابان‌های مرکزی شهر‌های مختلف از جمله ارومیه مشغول عزاداری هستند و برجمع عزاداران در این دسته‌ها و هیات‌ها افزوده می‌شود.

در این روز خانواده‌های عاشق خاندان عصمت و طهارت نیز یا همراه فرزندان در این عزاداری‌ها شرکت می‌کنند و یا در صورت تهیه نذری از نان و پنیر گرفته تا انواع آش و قیمه‌های مخصوص امام حسینی آن را به دست نیازمندان و همشهریان خود می‌رسانند.

موکب‌های فراوانی هم در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و همچنین شهرستان‌ها برای پذیرایی از عزاداران تدارک دیده شده است که شهروندان با نذر‌های خود به این موکب‌ها در پذیرایی از دلدادگان عزادار برای شهیدان کربلا سهیم می‌شوند.

به همین مناسبت  موکب‌های جاماندگان از پیاده روی اربعین راه اندازی شده و خیّران و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) به یاد شهدای کربلا به پخش نذری از جمله چای و غذای نذری می‌پردازند و این موکب‌ها تا بعد از ظهر امروز یکشنبه که پیاده روی جاماندگان اربعین در برخی شهرستان‌ها از جمله ارومیه برگزار می‌شود، فعال هستند.

آیین پیاده روی جاماندگان از اربعین نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و هیات‌های عزاداری امروز بعد از ظهر همزمان با ارومیه در شانزده منطقه آذربایجان غربی نیز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.