صدور ۲ هزار پروانه صنفی در دوماه در آذربایجان غربی

معاون اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: در طول دو ماهه گذشته ۲هزار و ۱۲۰ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در طول دو ماهه گذشته ۲هزار و ۱۲۰ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشته است.

اسد فرهمند معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد:  از مجموعه ۲ هزار و ۱۲۰ فقره پروانه کسب صادره، ۳۶۰ فقره در حوزه صنوف تولیدی، یک هزار و ۱۸۴ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۲۷۷ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۲۹۹ فقره نیز در حوزه خدمات فنی می‌باشد.

فرهمند از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده خبر داد و گفت: براساس قانون نظام صنفی و آیین نامه‌های اجرایی آن، برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی به ریاست سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که بر این اساس در دوماهه سال ۱۴۰۳، انتخابات ۴ اتحادیه صنفی آذربایجان غربی برگزار، رییس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

فرهمند خاطرنشان کرد: طی ۲ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۷۶۵ فقره کارت بازرگانی صادر و یا تمدید شده است همچنین در بخش کارت‌های پیله وری ۷۱ فقره و مرزنشینی ۸هزار و ۵۵۵ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است که صدور کارت بازرگانی و کارت مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب سه برابر و  چهار برابر درصد رشد شده است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده برای واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور ۵۴ فقره ارز تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: طی دو ماه سال جاری یک میلیون و ۲۳ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده در داخل کشور به ارزش بیش از ۴۲۲ میلیون دلار به کشور‌های ترکیه، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و ... صادر شده است که عمده کالا‌های صادراتی کشور شمش از آهن و فولاد، مفتول از مس، لوازم خانگی، محصولات کشاورزی، قیرنفت و ... می‌باشد.

فرهمند اضافه کرد: همچنین طی دو ماهه سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۹ هزار تن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور به ارزش قریب به ۱۴۳میلیون دلار وارد کشور گردید که عمده کشور‌های وارداتی ترکیه، عراق، کره، چین، آلمان، امارات متحده عربی و ... می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.