شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی تشکیل کارگروه ساماندهی و امن سازی مراکز پرخطر را در استان تصویب کرد.

در جلسه عصر امروز این شورا اعلام شد: این کارگروه مسئولیت شناسایی و حفظ حریم ایمنی و امنیتی در طرح‌های توسعه شهری و ساماندهی و خروج مراکز و واحد‌های پرخطر از محدوده‌های جمعیتی و مشخص کردن ساز و کار و مسئولیت دستگاه‌ها و ارتقای سطح آمادگی در برابر تهدیدات پرخطر را بر عهده خواهد داشت.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این نشست گفت: کانون‌های خطر زیادی در استان داریم که باید موضوع پدافند غیرعامل در آنها جدی گرفته شود.

محمدی کارخانجات تولید مشتقات نفنی از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، کارخانه‌های روغن سازی و تولید رنگ و مواد شیمیایی را از جمله واحد‌های خطرآفرین در استان برشمرد و بر ضرورت ساماندهی مراکز پرخطر و در صورت لزوم انتقال آنها به یک منطه امن که کانون جمعیتی نباشد تاکید کرد.

محمد بیگ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: برنامه‌های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با هدف ترویج و توسعه پدافند غیرعامل، آموزش عمومی و ارتقای دانش و آمادگی مردم در مواجهه با تهدیدات انسان ساخت برگزار می‌شود.

بر این اساس، برنامه‌های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با شعار پدافند غیرعامل، تدبیر امروز امنیت فردا از ۵ تا ۱۱ آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق میشود که مستلزم بکارگیری جنگ افراز نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار