میرعماد گفت: اقداماتی در خصوص پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی استان به منظور مصون شدن این بخش از خطرات احتمالی انجام شود.

سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره نقش بخش کشاورزی در تامین امینت غذایی گفت: تمام بهره برداران بخش کشاورزی باید پیش بینی‌های لازم را به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی انجام دهند.

او افزود: ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی از جمله نهاد‌های دامی و نهاد‌هایی که در بخش زراعت و باغبانی استفاده می‌شود در استان سمنان تامین شده است.

میر عماد بیان کرد: اقداماتی از جمله رصد انبار‌ها به خصوص انبار کود‌های شیمیایی استان در جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نظیر اتش سوزی انجام شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیش بینی ما برای تامین کود شیمیایی در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تن بوده تصریح کرد: تا کنون حدود ۶۰ در صد از این میزان تامین و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

میر عماد با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و موارد مرتبط با پدافند غیر عامل در بخش دام و زراعت تشریح کرد: بیماری‌های دامی هم، چون آنفولانزای مرغی و تب برفکی بین دام‌ها به سرعت رواج می‌یابد و خسارت جبران ناپذیری را وارد می‌کند که باید با رعایت موارد مرتبط از این مسائل جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی بر اثر آفات و بیماری از بین می‌روند ادامه داد: با توجه به آسیب پذیری بخش کشاورزی، باید اقداماتی صورت گیرد تا خسارت را به حداقل برسانیم.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد: مراقبت‌های لازم به خصوص در ورود قلمه و بذر و اجرای قرنطینه‌های لازم در استان انجام شود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.