مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی پل غرب به شمال میدان توحید به شمال بزرگراه شهید چمران برای تخلیه بار ترافیکی خیابان ستارخان خبر داد.

 مهدی صداقتی، در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پل میدان توحید گفت: اجرای این پروژه با هدف ساماندهی جریان عبور و مرور در میدان توحید و تخلیه سریع و کاهش بار ترافیک خیابان ستارخان آغاز شده است.

وی در تشریح وضعیت فعلی ترافیک در میدان توحید با اشاره به اینکه این میدان نقطه تلاقی ۵ معبر اصلی و پرتردد شامل بزرگراه شهید چمران، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان نصرت (میرخانی) و خیابان گلبار است، افزود: در حال حاضر این تقاطع پر تقاضای ترافیکی با چراغ زمان دار هدایت می‌شود.

صداقتی در ادامه با اشاره به زمان انتظار طولانی جهت تخلیه ترافیکی این معابر که گاه منجر به پس‌زدگی بار ترافیک به سایر معابر و محلات اطراف می‌شود، یادآور شد: با مطالعات ترافیکی صورت‌گرفته مشخص شد، مسیر خیابان ستارخان به بزرگراه شهید چمران بیشترین تقاضای ترافیکی را در میدان توحید دارد و در نهایت معاونت فنی و عمرانی با بررسی گزینه‌های مختلف، ایجاد یک دسترسی مستقیم از غرب خیابان ستارخان به شمال بزرگراه شهید چمران را به عنوان بهترین راهکار ممکن در جهت روان‌سازی ترافیک این میدان برگزید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این پروژه شامل احداث یک دستگاه پل روگذر به طول ۵۵۳ متر (با احتساب شیبراهه ها) با عرض متوسط ۱۰ متر است و اجرای آن مستلزم احداث ۲ کوله و ۴ شمع ستون خواهد بود.

صداقتی در ادامه معارضین تاسیساتی این پروژه را شامل کابل و دوربین کنترل ترافیک، کابل برق ۶۳ کیلوولت، تیر روشنایی، فیبرنوری، لوله‌های آب و فاضلاب، تابلوی تبلیغاتی و چراغ راهنمایی، ایستگاه بی آرتی و پل عابرپیاده دانست. به گفته مدیرعامل سازمان مهندس و عمران شهر تهران، عملیات سونداژ متعاقب تجهیز کارگاه ادامه دارد و اولین مرحله انحراف ترافیک بزودی و متعاقب صدور مجوز‌های لازم در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
خیابون جمهوری که روزی صدها هزار ماشین ازش عبور میکنن باید هر روز خط کشی بشه ماههاست خط کشی نشده و تمام خط کشیاش پاک شده
آخرین اخبار