یک فروند هواپیمایی ایرباس ۳۰۰ توسط مهندسان ایرانی تحت بهسازی گسترده از جمله تعویض موتور و نوسازی کامل کابین و همچنین اصلاحیه فنی مطابق با استاندارد‌های ایرباس قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - اورهال و تعمیرات سنگین در شرایط کنونی که کشور تحت شدیدترین تحریم‌های هوایی قرار گرفته یکی از افتخارات مهم در صنعت هوایی کشور به شمار می‌رود که در شرایط کنونی با توجه به کمبود ناوگان هوایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی یک اقدام بسیار مهم به شمار می‌رود که می‌تواند زمینه را برای تقویت این صنعت فراهم کند.

با توجه به تشدید تحریم‌ها یکی از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشور استفاده از ظرفیت داخلی شرکت‌های هواپیمایی و توان مهندسان ایرانی است که در همین زمینه حسین پور فرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشور  در مورد بومی‌سازی قطعات گفت: برای زنده نگه‌داشتن پرواز‌ها و داشتن پرواز خوب باید هواپیما‌ها در تعمیرگاه‌های استاندارد تعمیر‌شوند.  در حوزه هوانوردی هیچ‌گونه تنش سیاسی نباید باعث شود که جان مسافران به خطر بیافتد.

پورفرزانه با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت دارند، عنوان کرد: حوزه طراحی و ساخت از دیگر حوزه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر در تامین قطعه به بن‌بست برسیم از توان شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم.  وقتی نتوانیم هواپیما وارد کشور کنیم چاره‌ای جز حرکت به سمت طراحی و ساخت هواپیما نداریم.  

وی یادآور شد:صنعت هوانوردی قابل تعطیل‌شدن نیست؛ اگر تحریم‌ها امروز لغو شود، ترجیح ما این است که از کمپانی‌های اصلی نیازمان را تامین کنیم.  ترجیح ما این است که از سازنده اصلی قطعه اصلی را داشته باشیم، اما اگر نتوانیم قطعه را تامین کنیم به سمت توان داخلی می‌رویم.

براساس این گزارش و در راستای بومی سازی صنعت هوایی امریه صلاحیت پرواز اجباری صادر شده از سوی کارخانجات ایرباس در بخش ارابه فرود هواپیمای سری ۳۰۰ این شرکت، با همکاری دوجانبه تیم متخصصان فنی و مهندسی قشم‌ایر و معاونت فنی و مهندسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به سرانجام رسید.

براساس این گزارش، هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس با ظرفیت ۲۹۰ صندلی، علاوه بر انجام اصلاحیه فنی اجباری در قسمت ارابه فرود، تحت بهسازی‌های گسترده دیگری نیز قرار گرفت که این موارد، شامل نوسازی سیستم صوتی و تصویری داخل کابین، رنگ‌آمیزی مجدد بدنه و تعویض دو دستگاه موتور بود که همگی همسو با آخرین استاندارد‌های روز دنیا و با تلاش متخصصان جوان این مرز و بوم انجام شد. این دستاورد، پس از انجام تست‌های پروازی موفق، چندی پیش در فرودگاه مهرآباد، به ناوگان قشم‌ایر تحویل شد. این هواپیما اکنون آماده انجام پرواز‌های برنامه‌ای شرکت از فرودگاه امام خمینی (ره) است.

گفتنی است با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و دشواری‌های تأمین قطعات هواپیماها، این موفقیت با تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت و رفع مغایرت‌های فنی به دست آمد و این امر نشان از توانمندی متخصصان شرکت و گامی درخشان در مسیر خودکفایی صنعت هوانوردی در ایران دارد.

براساس این گزارش چندی پیش هم شاهد اضافه شدن دو فروند ناوگان هوایی به صنعت هوایی کشور بوده‌ایم که همین امر تا به امروز توانسته است زمینه را برای افزایش ناوگان هوایی کشور فراهم کند.

برچسب ها: حمل ونقل ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۳
بهترین خلبانان جهان رو بدون تردید و شک میگم
خلبانان ایرانی هستند
دم خلبانان ایرانی گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ دی ۱۴۰۳
خدایش هواپیماهای قدیمی بهترازجدیداهستن چون جدیدا باکوچک تری چکوت کاری جایشان درمیره باعث سقوط میشه ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ دی ۱۴۰۳
مث بازسازی استادیوم آزادی چهارتا صندلی لاستیکی به اسکوبورد و سه تا سویت یکهرارو نهصد میلیارد تومان بی ربان.
Iran (Islamic Republic of)
قدرت طهماسبی
۲۰:۰۹ ۱۲ دی ۱۴۰۳
از نظر صنعت هوایی فرسوده و قدیمی هستند
آخرین اخبار