سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرداری‌ها هیچ محدودیتی در منابع درآمدی ندارند و اگر بن‌بستی وجود دارد باید نگرش خود را به مدیریت شهری بازبینی کنیم.

 موحدنیا در جمع شهرداران استان کرمان که برای بازدید از طرح‌های شهری و تبادل تجربیات با شهرداری تبریز به این شهر سفر کرده‌اند با بیان اینکه وظایف هیچ نهادی به گستردگی شهرداری‌ها نیست گفت: مردم انتظارات زیادی از شهرداری‌ها دارند که برآورده کردن آنها نیازمند منابع مالی است.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها یکسری منابع درآمدی ثابت دارند که در طول سال محقق می‌شود اما این درآمد‌ها برای اداره کردن شهر‌ها کافی نیست و در بسیاری از شهر‌ها تنها پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها را کفاف می‌کند.

موحدنیا جلب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها عنوان و اضافه کرد: ما در استان این موضوع را برجسته کردیم و با تشکیل یک کمیته سرمایه‌گذاری آن را مورد آسیب‌شناسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری شهری چند مشکل اساسی وجود داشت که مربوط به شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شد گفت: برای حل این مشکلات یک بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران علاقه مند تشکیل دادیم و با آنها وارد مذاکره شدیم.

موحدنیا مشارکت مردم را مهمترین اصل در مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: اگر مردم در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند و شهر را برای خودشان بدانند شهر‌های ما توسعه پیدا می‌کنند شهر برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه ما همه خدمات را برای مردم انجام می‌دهیم و اگر مردم از کیفیت خدمات ما راضی نباشند کل زحمات ما ارزش خود را از دست می‌دهد افزود: بنابراین باید در هر کاری نظر مردم را بدانیم و رضایت مردم را مد نظر قرار دهیم.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری میزان تحقق بودجه شهرداری‌های آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال آن از طریق سرمایه‌گذاری بود و طی امسال هم ۳۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری‌های استان تصویب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار