مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه همزمان با سالروز درگذشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی در استان خبر داد.

بلاغی گفت: شب‌های شعر و موسیقی در مقبره الشعرا، نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی و گلباران مزار استاد شهریار در ۲۷ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۵ عصر با حضور مردم، فعالان فرهنگ و هنر، دانشجویان و محافل ادبی و انجمن‌های شعر از آن جمله است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۷ شهریور نیز مراسم بزرگداشت استاد شهریار با حضور میهمانان و رسانه‌های بین المللی، ملی و استانی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

شهریار در سال ۱۲۸۵ شمسی در روستای خشکناب بستان آباد به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در این روستا و خانه پدری‌اش گذارند.

وی در سرودن گونه‌های شعر مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی چیره‌دست بود اما بیشتر از دیگر گونه‌ها در غزل شهره بود و از جمله غزل‌های معروف او می‌توان به «علی‌ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد.

شهریار ملک سخن ایران زمین سرانجام در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ پس از یک دوره بیماری رخ در نقاب خاک کشید و پیکر وی با حضور جمع زیادی از مردم، مسئولان و شیفتگان شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز به خاک سپرده شد. سالروز خاموشی او در تقویم کشورمان به روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.