سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین برنامه مدون توسعه استان گفت: این برنامه باید با برنامه هفتم توسعه کشور مطابقت داشته باشد.

تراب محمدی در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به داشتن اختلاف نظر در استعلامات مربوط به آمایش سرزمین گفت: باید اختلافات به سرعت توسط نهاد‌های متولی حل شود.

وی با اشاره به عملیات عمرانی معادن استان اضافه کرد: بعد از اتمام عملیات عمرانی ترانشه‌های ایجاد شده خصوصاً در جنوب تبریز که موجب بروز حادثه می‌شود باید مرتفع شوند.

تراب محمدی با اشاره به این که پروژه‌های بزرگراهی محل اتصال استان به کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق است گفت: باید تلاش کنیم پروژه‌هایی که در جهت تامین منافع کشور و استان است سریعتر تکمیل شوند یا طرح‌هایی که به هر علتی نیازمند تسهیلات هستند اعطای این تسهیلات توسط بانک‌ها تسهیل شود.

وی ادامه داد: برنامه توسعه استان در تمامی زمینه و حوزه‌ها تهیه شده، اما باید با برنامه هفتم توسعه مطابقت داشته باشد و باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت جدی کار مطابقت را انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه برنامه سرشماری عمومی کشاورزی طی امسال توسط مدیر کل دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران تبیین شد.

همچنین در این جلسه گزارش انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در راستای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان حداکثر تا پایان خرداد ماه توسط پارک علم و فناوری استان، بررسی انتشار آگهی معادن استان تا پایان اردیبهشت امسال توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت، گزارش برگزاری مناقصه تکمیل هفت کیلومتر از محور مرند - جلفا و سایر پروژه‌های آزادراهی استان توسطِ اداره کل راه و شهرسازی، گزارش وضعیت صدور مجوز پروژه‌های پیشران معرفی شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توسط اداره کل محیط زیست ارائه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار