مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل شهرک‌های صنعتی شهرستان مرند طی سه سال گذشته خبر داد.

فیض زاده در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان مرند از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل شهرک‌های صنعتی شهرستان مرند طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: مشکل اساسی این شهرک‌ها تامین آب است.

 وی ادامه داد: آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی باید هر چه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کند تا واحد‌های تولیدی شهرستان بیش از این متضرر نشوند.

مدیر کل سازمان صمت آذربایجان شرقی به وجود برخی مشکلات معادن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: معادنی که غیرفعال هستند و عملیات بهره برداری را شروع نکرده اند سلب مسئولیت می‌شوند.

سرتیپی افزود: فعال سازی معادن و ایجاد ارزش افزوده از الویت‌های سازمان صمت استان می‌باشد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی عمل نکردن بانک‌ها به تعهد‌ات خود در خصوص ارائه تسهیلات به واحد‌های صنعتی را پاشنه آشیل این واحد‌ها عنوان کرد.

 حبیب زاده گفت: عدم افزایش سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی موجب بروز مشکلاتی برای این واحد‌ها شده است.

وی از نحوه عملکرد سامانه بهین یاب صمت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه وجود مشکل در این سامانه اجازه دریافت تسهیلات برای صاحبان صنایع را نمی‌دهد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان مرند ۳ شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی وجود دارد خاطرنشان کرد: در شهرستان مرند تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی فعال وجود دارد که لزوم توجه ویژه مسئولین به این شهرستان را نشان می‌دهد.

حبیب زاده با تاکید بر توجه ویژه مجلس و دولت به فعال کردن معادن خاطرنشان کرد: از ۳۹ معدن ثبت شده در شهرستان مرند تعداد ۱۸ معدن غیرفعال است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

فرماندار مرند با بیان برخی مشکلات موجود در واحد صنعتی این شهرستان گفت: در سال ۹۵ ناحیه صنعتی زنوز برای احداث کارخانه الیاف شیشه توسط وزیر صمت وقت کلنگ زنی شد، اما متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 عباسی ادامه داد: متاسفانه در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان مرند مشکل آب و برق وجود دارد و موجب شده است صنایع موجود در این شهرک با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

وی از عدم ارائه تسهیلات بانکی برای تقویت زیرساخت‌های فنی واحد‌های تولیدی انتقاد و خاطرنشان کرد: متاسفانه قطعی‌های مکرر برق واحد‌های تولیدی را با مشکل مواجه کرده است که نیاز است زیرساخت‌های فنی این واحد‌ها تقویت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.