افزایش یک و نیم برابری بودجه شهرداری‌های سراب

مدیر کل امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری آذربایجان شرقی از افزایش بیش از ۲ برابری بودجه کمک به شهرداری‌های شهر‌های ۴ گانه خبر داد.

مرتضی موحدنیا در همایش شورا‌های اسلامی شهر‌ها وروستا‌های شهرستان سراب گفت:در سال گذشته بودجه شهرداری‌های سراب ۱۱۲ میلیارد تومان بود که امسال یک و نیم برابر افزایش یافته است.

او افزود: کل اعتبارات شهرداری شهر سراب امسال ۷۴ میلیارد تومان است و سرانه هر شهروند حدود ۲ میلیون تومان می‌باشد و تلاش می‌کنیم این مبلغ تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

او با اشاره به فعالیت‌های مطلوب و چشمگیر شهرداری سراب در حوزه عمران شهری افزود در یکسال گذشته ۵ دستگاه خودروی حمل زباله لودر بیل مکانیکی ماشین برف روی و نمک پاش جمعا به ارزش ۱۲ میلیارد تومان به این شهرداری تخصیص یافته است.

 نماینده مردم سراب نیز با اشاره به اتمام عملیات احداث بزرگراه بستان آباد - سراب گفت هر ساله ۱۰ تا ۱۵ نفر از هموطنان در اثر تصادفات جاده‌ای در این محور جان خود را از دست می‌دادند که با تکمیل این طرح خوشبخانه امار فوتی در این محور به صفر رسید.

 یوسف داودی با بیان اینکه برای احداث و تکمیل پروزه بزرگراه سراب - نیر ۴۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است افزود: برای احداث محور ۶ کیلومتری شربیان - دوزدوزان نیز ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و بیش از ۳ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است.

فرماندار سراب نیز از اجرایی شدن آیین‌نامه استفاده دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی خبر داد و گفت با تصویب و ابلاغ این آیین نامه تمامی دهیاری‌های تمام وقت روستا‌های با جمعیت بیش از هزار نفر که دارای درجه ۴ و بالاتر هستند و از توان مالی، اجرایی و فنی مناسب نیز برخوردارند، می‌توانند پس از اخذ کد دستگاه اجرایی از سازمان برنامه و بودجه کشور از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده کنند.
علی جهانی افزود در شهرستان سراب ۱۴ روستا در بخش مرکزی و ۴ روستا در بخش مهربان حائز این شرایط هستند.

برچسب ها: تسهیلات ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار