خانه‌ملتي‌ها به وزارتخانه‌هاي نفت، راه و شهرسازي، دفاع، ارتباطات، صنعت و جهاد کشاورزي اجازه دادند 150 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت براي اجراي طرح‌هاي انتفاعي داراي توجيه فني، اقتصادي و مالي منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در نوبت صبح جلسه علني امروز (شنبه 4 خرداد ماه) و در ادامه بررسي بخش هزينه‌اي ماده واحده سال جاري، بند 24 اين ماده واحده را بررسي کردند.

اين ماده واحده تصريح مي‌کند: به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود با اولويت اجراي پروژه‌ها و طرح‌هاي ميادين نفت گاز مشترک با همسايگان و مهار آب‌هاي مرزي احداث و تکميل طرح‌هاي آب شيرين کن، تصفيه خانه‌هاي فاضلاب و نيروگاه‌هاي برق و هم چنين مناطق محروم و کمتر توسعه يافته اوراق مشارکت ریالی و يا سکوک با رعايت ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و براي طرح‌هايي که به تصويب شوراي اقتصاد مي‌رسد با تضمین خود منتشر نمایند.

اوراق مشارکت فروش نرفته هر طرح، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تامین کنندگان تجهیزات همان طرح در سقف مطالبات معوق طرح با تایید ذیحساب و رئیس دستگاه اجرایی ذیربط است. اوراق واگذار شده قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به محض فروش اوراق مشارکت و سکوک ارزی و ریالی از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، گزارش آن را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌‌داری کل کشور) اعلام نمایند.

آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری، بازخرید و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت موضوع این بند با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

تبصره: اوراق مشارکت و صکوک منتشر شده از پرداخت ماليات معافند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، سکوک ، تسهیلات ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار