نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه شعار امسال به فرموده رهبر معظم انقلاب جهش در تولید و مشارکت مردم است اظهار کرد: مدارس در آستانه بازگشایی هستند و لازم است برای فرزندانمان نوشت افزار ایرانی تهیه کنیم و با تعصب باید کالای ایرانی حمایت شود و این یک وظیفه شرعی و فرمایش رهبر معظم انقلاب است و باید درآمد حاصل از این موضوع به جیب ایرانیان برود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: از نظر فرهنگی دشمنان برروی این مساله مانور می‌دهد و باید روی این مساله دقت کرده و فرهنگ ایرانی و اسلامی و الگو‌های ایرانی و اسلامی را تقویت و تبلیغ کنیم چرا که دشمنان حتی از یکی از اهداف خود عقب نشینی نمی‌کنند.

وحدت و همدلی رمز پیروزی مسلمان است

خطیب جمعه ارومیه به مناسبت هفته وحدت به مساله غزه فلسطین اشاره کرد و افزود: اگر امت اسلامی با هم وحدت داشتند در غزه این اتفاقات نمی‌افتاد و هم اکنون می‌بینیم چندین هزار زن را در غزه می‌کشند ولی یک نفر از حقوق زنان دم نمی‌زند و علت این مساله نبود وحدت بین امت اسلامی است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: معنی وحدت اینست که امت اسلامی باید روی مشترکات خود که بیش از ۹۰ درصد از اصول دین و سایر موارد است باید تکیه کنند و نگذارند دشمن اختلاف افکنی کند.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را محور وحدت مسلمانان دانست افزود: در آستانه هفته وحدت (از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) قرار داریم و این مساله مهمی است که همه تلاش کنند وحدت و صمیمت در امت و جامعه اسلامی تحقق یابد و این دستوری از سوی خداوند بوده که با صراحت به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: مومنان و مسلمانان باید مایه زینت هم باشند نه مایه ننگ و باید در این راستا همه به مساله وحدت توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن نهم ربیع الاول سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) و تبریک این روز بزرگ افزود: امام زمان (عج) علی رغم در غیبت کبری بودن بر تمام اعمال ما احاطه دارد و با خبر است و ما باید خودمان را همیشه در محضر امام زمان (عج) دانسته و ایشان را حاضر و ناظر بر اعمال مان بدانیم.

ساماندهی مسائل زیست محیطی اولویت مهم مسئولان

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و موضوع مهم نخاله‌ها و پسماند‌های شهری گفت: باید مسئولان شهری و استانی بر ساماندهی این موضوع و مقابله با تخلیه پسماند‌ها در کنار جاده‌ها جدی باشند چرا که حق الناس است و باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.