رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه طی هفته وحدت در استان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه،‌های هفته وحدت در استان افزود: امسال برنامه‌ها به سمت محور‌های تمدن نوین اسلامی سمت و سو یافته که در این راستا در ۶ شهرستان همایش طلایه داران تقریب، برگزاری محافل انس با قرآن، مولودی خوانی اهل سنت، دیدار با خانواده‌های شهدا بخشی از برنامه‌های هفته وحدت است. 

حجت الاسلام سید آزاد موسوی اعزام ١۵ نفر به کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، و برگزاری افزون بر ۵٠ عنوان برنامه را از دیگر برنامه های گرامی داشت هفته وحدت  در مناطق مختلف استان عنوان کرد.

وی برگزاری همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز را مهمترین برنامه هفته وحدت در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: در طول برگزاری این بیش از پانصد نفر از علمای اهل تشیع و تسنن در قالب پنج کار گروه، در زمینه های تمدن نوین اسلامی، آزادی، فمینیست، زن در اسلام، لیبرالیسم سبک زندگی، سیره پیامبر، جبهه جهانی مقاومت و الگوی حکمرانی اسلامی تبادل نظر خواهند کرد.

به گفته رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی  همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز بیست و هفتم شهریور ماه در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در این نشست خبری با بیان اینکه جنگ امروزه بر سر تقابل اراده هاست، افزود: در طول تاریخ این تقابل بین حق و باطل وجود داشته است؛ اگر اراده و برنامه ریزی قوی برای ایجاد اتحاد وجود داشته باشد اتحادیه جهان اسلام به معنای واقعی شکل خواهد گرفت. 

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: اگر چه وحدت واقعی و مدنظر پیامبر اسلام شکل نگرفته، اما خوشبختانه امروز ایران را نماد وحدت جهان اسلام می‌شناسند و بدنبال نگهداشت تفکر و ایدئولوژی اسلامی هستیم. 

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی استان با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها به وحدت کشور ما غبطه می‌خورند که افراد با وحدت کنار هم زندگی می‌کنند، افزود: تفکیک شیعه و سنی نیت افراد مغرض است این افراد به دنبال مباحث اختلافی هستند که نیت آنها صدمه به وحدت بین مسلمین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.