معاون مرکز اسلامی:

وحدت زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

معاون مرکز اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون وحدت هستیم چرا که وحدت زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.

معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی امروز در آستانه هفته وحدت در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد با بیان اینکه وحدت فریضه ای قطعی و قرآنی و امری راهبردی برای مسلمانان است افزود:  اتحاد و انسجام ملی ایرانیان اعم از شیعه و سنی، از شاخصه‌های اصلی و عوامل مهم پیروزی و تداوم شکوهمند انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ولی الله کوهی ادامه داد: اگر وحدت اسلامی را خوب درک کنیم، بدون تردید به دنبال آن شاهد شکست استکبار جهانی و همتایان و اذناب او خواهیم شد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان امت اسلام با تفرقه افکنی و به بهانه‌های مختلف، کشور‌ها و ملت‌ها را به جان هم انداخته اند که در این شرایط اتکا به وحدت، می‌تواند توطئه استکبار جهانی را خنثی کند.

معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شیعه و سنی هردو معتقد و عاشق قرآن و اهل بیت (ع) هستند، ادامه داد: کسی که می‌خواهد به دین خدمت کند، نمی‌تواند شیعه و سنی را از هم جدا کند.

حجت الاسلام کوهی اظهار کرد: در راس انقلاب شکوهمند اسلامی، شخصیتی مثل امام راحل قرار داشت که باعث وحدت ملت شد و ملت، منسجم و یکدل حرکت کرده و از هم جدا نشدند.

وی با تاکید براینکه نباید تنها در هفته وحدت از وحدت سخن گفت بلکه پرداختن به مقوله وحدت باید جزء برنامه‌های اولویت دار و همیشگی باشد، از اهالی رسانه خواست به مقوله وحدت و بستر‌های آن با جدیت بپردازند.

معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی درخصوص برنامه‌های هفته وحدت نیز گفت: برگزاری دومین نشست شورای اجتماعی اهل سنت، دیدار ائمه جمعه با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، همایش طلایه داران تقریب با حضور ۵۰۰ روحانی شیعه و سنی در شهر‌هایی از جمله تکاب، شاهین‌دژ، راه اندازی کاروان منادیان وحدت متشکل از براداران اهل سنت، حمایت مالی از جشن‌های مردمی، مسابقه کتابخوانی در شهر‌های ماکو و مهاباد، برگزاری محافل انس با قرآن، اعزام مبلّغ به مدارس و مساجد، برگزاری میزگرد‌های علمی و تجلیل از هیات امنا و خادمان مساجد از جمله این برنامه‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.