رییس اتحادیه نوشت افزار و کتابفروشی‌های آذربایجان‌غربی گفت: اغلب نوشت‌افزار عرضه شده در بازار استان شامل ۶۵ درصد مربوط به تولید داخل است.

رییس اتحادیه نوشت افزار و کتابفروشی‌های آذربایجان‌غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: اغلب نوشت‌افزار عرضه شده در بازار استان شامل ۶۵ درصد مربوط به تولیدات داخلی بوده و حتی در بخش مدادرنگی و مداد، در اصالت کالا و استحکام کالا‌ها قابل رقابت با برند‌های خارجی هستیم.

جعفر جعفری افزود: افرادی که در خیابان‌های عطایی و سایر خیابان‌ها اقدام به فروش نوشت افزار در مدت زمان یک ماه می‌کنند و شغلشان میوه فروشی است، اجناس اصل و با کیفیت به فروش نمی‌رسانند و اجناس طرح و بنجل عرضه می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از مغازه‌هایی خرید کنند که در روز‌های آتی امکان مرجوع کردن کالا برایشان وجود داشته باشد و سعی کنند از محلات خودشان اجناس مورد نیازشان را تهیه کنند.

رییس اتحادیه نوشت افزار و کتابفروشی‌های آذربایجان غربی اضافه کرد: نظارت و بازرسی بر کتابفروشی‌ها و نوشت افزار‌ها نیز از طرف اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی و یا به صورت مشترک انجام می‌شود.

جعفری ادامه داد: در زمینه قیمت و درصد‌های فروش نیز نظارت‌های جدی وجود دارد و ۱۵ درصد سود و ۱.۵ درصد هزینه حمل و نقل برای فروشندگانی که اجناس خود را از تهران خرید می‌کنند، لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: برخی اجناس که از طریق ثبت سفارش از راه‌های قانونی به کشور وارد می‌شوند، اغلب کوله پشتی و جامدادی هستند که نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت برای آنان داشته ایم.

وی گفت: در زمینه کاغذ آ چهار (A ۴) در برخی اجناس تا ۱۰ درصد شاهد کاهش قیمت هستیم ولی دفتر‌های با کیفیت، امسال با افزایش قیمت ۱۵ درصدی عرضه می‌شوند.

رییس اتحادیه نوشت افزار و کتابفروشی‌های آذربایجان غربی گفت: شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت شکایت‌های شهروندان از بازار نوشت افزار است که در زمان سریعی نیز رسیدگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.