معاون سیاسی امنیتی استاندار‌ی قم از بررسی و شناسایی مقولات آسیب‌زا پیرامون مدارس و برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و دخانیات شامل قلیان و سیگار خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار‌ی قم در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه انسجام خوبی بین مسئولان و دستگاه‌های استان قم وجود دارد که باعث عملکرد خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است افزود باید از پتانسیل‌های مراکز مختلف در این حوزه استفاده کرد.

وی گفت مرور مصوبات جلسات قبلی، ارائه گزارش آسیب شناسی انجام شده در مدارس توسط آموزش و پرورش قم و ارائه دستورالعمل کانون یاریگران زندگی در روستا به همراه شیوه نامه اجرایی آموزش و توانمندسازی همگانی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین طراحی و نصب بنر شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر در مناطق آلوده استان، استفاده از ظرفیت شهرداری کلانشهر قم در اقدامات فرهنگی و پیشگیری در مدارس، استفاده از ظرفیت مساجد و امامان جماعت مساجد در بحث‌های فرهنگی و پیشگیری مواد مخدر را از دیگر مصوبات قبلی جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر بیان کرد.

حاجی زاده افزود: در راستای اجرای مصوبات قبل و با هدف اشتغال معتادین متجاهر زن مستقر در مرکز درمان و نگهداری قمرود مقرر شده بود تا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری اداره کل بهزیستی و دادستانی نسبت به معرفی کارآفرینان و ایجاد اشتغال اقدام کند که کارآفرین‌ها معرفی شده و در حال حاضر فضاسازی محوطه و تجهیزات انجام شده است.

وی گفت: بررسی و شناسایی مقولات آسیب‌زا در پیرامون مدارس و برنامه‌ریزی جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر و دخانیات شامل قلیان و سیگار هم صورت گرفت.

ارائه گزارش کشفیات و دستگیری‌ها از ابتدای امسال  توسط سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر قم هم از دیگر محور‌های این برنامه بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار