وزیر دفاع سوئد از بسته ۴۴۳ میلیون دلاری کمک‌های جدید به اوکراین خبر داد.

سوئد پس از پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقشی فعال در حمایت نظامی از اوکراین در نبرد با روسیه ایفا کرده است به طوری که استکهلم تاکنون چندین بسته کمک‌های مالی – نظامی به کی یف اختصاص داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پال جانسون، وزیر دفاع سوئد امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سوئد در نظر دارد هفدهمین بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون کرون (۴۴۳ میلیون دلار) را به زودی به اوکراین ارسال کند. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: این بسته کمک‌های نظامی جدید شامل مهمات برای خودرو‌های واحد پیاده نظام، و نیز جنگنده‌های گریپن می‌شود، گرچه هنوز درباره ارسال این جنگنده‌ها تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. 

وزیر دفاع سوئد می‌گوید: بسته کمک‌های نظامی جدید شامل قایق‌های نظامی، موشک‌ها و نیز تجهیزات استتار است. همچنین ما به دنبال کمک‌های مالی از تدارکات دفاعی اوکراین هستیم. این موارد با هماهنگی با کی یف تصمیم گیری شده است. 

حدود نیمی از این بسته شامل قطعات مورد نیاز برای تولید آخرین مدل جنگنده‌های گریپین می‌شود که سوئد در تلاش است آن را برای خود بسازد. این بدان معناست که استکهلم می‌تواند اجازه ارسال جنگنده‌های قدیمی در تاریخ مقرر به اوکراین را بدهد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، سوئد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار