مقامات ارشد پیشین ارتش آمریکا از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت کردند.

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، کامالا هریس، معاون بایدن و نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری خواه به طور گسترده در حال حمله به یکدیگر و تلاش برای جلب آرای رای دهندگان مردد هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک گروه شامل ۱۰ مقام ارشد پیشین ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک از کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آتی حمایت کردند. 

در این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم هریس نه تنها نامزد مناسبی برای تکیه بر کاخ سفید است بلکه وی کاملا برای فرماندهی کل قوا مناسب است. ما بر این باوریم دونالد ترامپ خطری برای دموکراسی و امنیت ملی آمریکاست. 

در این نامه که به امضای ژنرال بازنشسته لری الیس و دریاسالار بازنشسته مایکل اسمیت رسیده است، به اظهارات ترامپ در تحقیر اعضای ارتش و رویکرد آشفته دولت وی در مذاکرات افغانستان با گروه طالبان اشاره شده است. 

این مقامات ارشد ارتش در ادامه به توانمندی‌های هریس در زمان معاونت ریاست جمهوری آمریکا از جمله مدیریت بحران حمله روسیه به اوکراین و تنش با چین در منطقه اقیانوس هند – آرام اشاره کرده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار