زونگ پی وو با بیان اینکه به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی و گردشگری با ایران هستیم، گفت: کاروانسرا‌ها رابط دوستی ایران و چین هستند.

زونگ پی وو  در دیدار با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: ایران یکی از شرکای مهم طرف چین است. ما در کشور چین با ایران یک ارتباط راهبردی جامع را ایجاد کردیم که مایل هستیم تا این روابط را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه سفارت چین با استان سمنان یک ارتباط بسیار نزدیک دارد، ادامه داد: وجود کاروانسراها نشاندهنده به ارث بردن دوستی قدیمی و نگرش باز و صمیمی است، چون در جاده ابریشم بسیاری از کاروانسراها وجود دارند، ۹۹۹ کاروانسرا در دوره صفویه در ایران ساخته شد، دوستی ایران و چین از طریق این کاروانسراها نسل به نسل ادامه یافته است‌.

سفیر جمهوری خلق چین با بیان اینکه کمتر از ۲۴ ساعت است که در استان سمنان هستم و احساس می کنم این استان در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، جامعه و آموزش و پرورش به دستاوردهای زیادی دست یافته است، خاطرنشان کرد: دیروز از ۲ کاروانسرای در غرب استان سمنان بازدید داشتم.

وی به سابقه تاریخی کاروانسراهای استان سمنان اشاره و اضافه کرد: در ۲ هزار سال پیش مردم با استفاده از این کاروانسراها راه ابریشم را ساختند که این نشاندهنده روحیه کارآفرینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار