مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: یکی از مشکلاتی که ما در حج و زیارت کشور و بعثه داریم، کمبود روحانی بومی است.

حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی در نشستی با مدیران کاروان‌های تمتع سال ۱۴۰۳ استان سمنان گفت: وسعت استان سمنان و پراکندگی جمعیت یکی از مسائلی است که عرصه خدمت رسانی در مجموعه حج و زیارت را بسیار گسترده و کار را دشوار کرده است.

وی افزود: قوام سیستم‌ها به زیرمجموعه‌هایش است و گاهی زیرمجموعه‌های ارگان‌ها مردم هستند و گاهی مانند سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری زیر مجموعه‌ها مردم نیستند بلکه نیروها و عوامل و مدیران در میدان هستند و در نتیجه نحوه عملکرد این مدیران است که می‌تواند انعکاس خوب از یک سازمان ارائه دهند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه در منطقه تهران ادامه داد: حج امسال در بحث اعزام روحانی چند اتفاق ویژه را شاهد بود ما امسال با آزمون‌هایی از روحانیان کاروان‌ها مواجه بودیم که برای نخستین بار این اقدام صورت گرفت.

حاجی ابراهیمی با بیان اینکه امسال از تمام روحانیان کاروان‌ها معین و معینه ها آزمون معلومات گرفته شد اما این را هم می‌پذیریم که علیرغم مفید بودن این آزمون‌ها، شیوه آن‌ها باید بهتر اجرا می‌شد، افزود: برای مثال یکی از مسائلی که رخ داد اعزام حضوری روحانیان به تهران بود که می‌توانست با شیوه‌های دیگر مدیریت شود.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار