نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا پایان روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ تن گندم خرید تضمینی شده است که از این میزان یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: بیشترین میزان خرید در شهرستان‌های بیجار با ۲۸۹ هزار و ۳۹۴ تن، دیواندره با ۲۱۳ هزار و ۵۵۱ تن، دهگلان با ۱۸۷ هزار و ۴۰ تن، قروه با ۱۸۳ هزار و ۷۰ تن و سقز با ۱۸۲ هزار و ۳۲۵ تن بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است، گفت: آهنگ خرید روزانه گندم به یک هزار و ۷۶۵ تن رسیده است.

صالحی یادآور شد: مبلغ جمع کل گندم خریداری شده بیش از ۲۰۴ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۳۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران واریز شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.