کارشناس مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هزار و ۶ بهورز در ۶۳۱ خانه بهداشت روستا‌های سطح استان فعالیت دارند.

پردیس حسینی با اشاره به اینکه تقریبا ۵۰۰ هزار از جمعیت استان در روستا ساکن هستند، گفت: آمار استانی نشان از وضعیت مناسب بهورزان در کردستان دارد که جذب ۹۰ بهورز در آزمون استخدامی اخیر دانشگاه، گامی برای پیشرفت این حوزه و ارائه خدمات بهتر به مردم روستایی است.

وی گفت: بهورزان تمامی خدمات بهداشتی اولیه PHC از قبیل مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از کودکان، دانش آموزان، میانسالان و سالمندان، مراقبت‌های مربوط جوانی جمعیت و باروری، واکسیناسیون کودکان، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، آموزش مباحث سلامت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های فشار خون، دیابت، تالاسمی، حوادث و سرطان در خانه‌های بهداشت به مردم روستا‌ها ارائه می‌دهد.

حسینی به واجدین شرایط استخدام بهورزی اشاره کرد و افزود:تمامی داوطلبان دارای گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی و یا گواهینامه پایان دوره دوم متوسطه، همچنین افراد دارای مدرک کارشناسی پرستاری، مامایی، بهداشت عمومی برای داوطلبان خانم همچنین کارشناسی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبین آقا می‌توانند از طریق آزمون‌های استخدامی دانشگاه به عنوان بهورز به مردم استان خدمت کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که لیسانس غیر مرتبط با رشته‌های مجاز استخدامی بهورزی دارند با ارائه مدرک دیپلم بدون اعمال لیسانس می‌توانند در آزمون‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنند.

مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از طی دوره آموزش بهورزی بعد از قبولی در آزمون استخدامی خبر داد و افزود: کارشناسان رشته‌های ذکر شده به مدت ۶ ماه و دیپلم تمامی رشته‌ها به مدت دوسال آموزش در مراکز آموزشی بهورزی دانشگاه بعد از طی مراحل گزینشی مجدد به جهت ارائه خدمت به مردم روستا‌ها مشغول به کار می‌شوند.

برچسب ها: بهورز ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.