هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک از قبیل تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض برای حوادث سه سال گذشته چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ هزار واحد مسکونی در حوادث استان دچار آسیب جزئی ۳۰ تا ۶۰ درصد شده بودند که مقاوم‌سازی شدند.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته تاکنون اتفاقی در این استان نیفتاده که خارج از مدیریت بحران کنترل شده باشد، افزود: از آغاز دولت سیزدهم تا کنون زلزله مهرماه شهرستان کوهرنگ، سیل مردادماه بارده، تنش آبی نیمی از جمعیت استان و برف سنگین مهم‌ترین حادث و اتفاقات چهارمحال و بختیاری بودند که با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران استان حل شدند.

کیانی اضافه کرد: سیلی که در روستای بارده اتفاق افتاد، هفت شهرستان دیگر کشور را نیز در همان زمان درگیر کرد که چهارمحال و بختیاری از نظر مدیریت بحران نظر مدیران عالی رتبه کشور از جمله رئیس جمهور شهید را به خود جلب کرد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار زلزله کوهرنگ در دولت سیزدهم انجام شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم خطوط پدافندی و اضطراری چشمه دیمه، پل سامان و ابر طرح آبرسانی به نیم ملیون جمعیت اتمام شد و به ثمر رسید.

کیانی ادامه داد: هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک برای هر چهار حادثه سه سال گذشته استان از قبیل تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.

وی گفت: ۵۱۷ طرح پیشگیری از بحران و بازسازی هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در دستور کار قرار گرفت که بازسازی منازل مسکونی زلزله کوهرنگ تکمیل شد و بازسازی منازل سیل مردادماه به زودی کامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.