مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شده است.

فرشید ریاحی گفت: برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری طرح هادی تهیه شده است و اجرای این طرح ادامه دارد. 

وی افزود: پارسال ۵۴ درصد مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰ شاخص مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در زلزله سال ۱۴۰۰ شهرستان کوهرنگ ۴۹۶ واحد مسکونی بازسازی شد، اضافه کرد: ۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی زلزله استفاده کردند.


بیشتر بخوانید


ریاحی با اشاره به وقوع سیل مانسون در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۶۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات احداثی و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات تعمیراتی استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۸ روستای در معرض خطر در این استان وجود دارد که مطالعات لازم برای جابه‌جایی و درجاسازی این روستا‌ها انجام شد.

وی با اشاره به سیل ۱۳۹۶ روستای سیدمحمد شهرستان لردگان، افزود: در صورت تامین منابع و تصویب تسهیلات بازسازی جابه‌جایی روستای سید محمد لردگان تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

ریاحی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر معبر روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون ۹۰۰ کیلومتر آن‌ها بهسازی و مابقی در حال انجام است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستا‌های چهارمحال و بختیاری، ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در دستور کار قرار گرفت.

ریاحی اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فرخ‌شهر در طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۵ درصد در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار