سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو (MIBF) و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک با حضور نمایندگانی از ایران در پایتخت روسیه آغاز به کار کرد.

 سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو (MIBF) و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در پایتخت روسیه آغاز به کار کرد.

 در این نمایشگاه که به مدت پنج روز و تا هجدهم شهریورماه جاری در مرکز نمایشگاهی مسکو (اکسپوسنتر) برپا است، ناشران و توزیع‌کنندگان کتاب از مناطق مختلف روسیه و برخی کشور‌ها همچون جمهوری اسلامی ایران، آلمان، چین، جمهوری آذربایجان و بلاروس در بیش از ۳۰۰ غرفه حضور یافته‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور ایران آغاز به کار کرد

رایزن فرهنگی سفارت ایران در فدراسیون روسیه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر ایرانی با موضوعات آموزش زبان فارسی، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، ادبیات کلاسیک و معاصر در غرفه ایران در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مسعود احمدوند افزود: غرفه ایران در این نمایشگاه بین‌المللی امسال توسط رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان با مساعدت خانه کتاب و ادبیات ایران برپا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان نیز برپا شده است، برخی از کتاب‌های غرفه ایران به آثار منتشر شده توسط ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص یافته است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو اظهار داشت: رویداد‌های متنوعی شامل کارگاه‌های آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران و نویسندگان از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

وی افزود: همچنین کتاب‌هایی که طی سال‌های گذشته از زبان فارسی به روسی ترجمه شده و توسط ناشران مختلف در این کشور منتشر شده‌اند نیز در بخش ویژه‌ای به مخاطبان معرفی می‌شوند.

در این نمایشگاه انتشارات صدرا وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا و همچنین دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه آثار جدید و منتخب خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.