عضو انجمن منتقدان سینما گفت: امیدوار باشیم که تعامل میان تلویزیون و شبکه خانگی در جهت سازندگی پیش برود و دو طرف از توانایی‌های یکدیگر استفاده کنند.

حامد مظفری، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینما درباره حواشی دو تولیدات شبکه نمایش خانگی یعنی «جوکر» و «غربت» به ارائه راه‌حلی پرداخت و گفت: در بررسی آثار بحث برانگیز روز‌های اخیر شبکه خانگی و مواردی مانند «جوکر» و «غربت» می‌توان دو راه حل ارائه کرد؛ یکی راه‌حل قهری و توقیف و جلوگیری از پخش و دیگری تعامل و اعمال اصلاحات و تلاش برای صیانت از سرمایه‌های فعالان حیطه شبکه خانگی.

مظفری ادامه داد: آنچه درباره «جوکر» چه جوکر بانوان و چه جوکر آقایان دیده‌ایم، تلاشی است برای ارائه یک برنامه تازه که بتواند مخاطبان خسته از تکرار مکررات را برهاند و راهی تازه پیش روی برنامه‌سازان پلتفرمی بگشاید. موفقیت «جوکر» در جلب مخاطب بجز اینکه ناشی از برنامه‌ریزی پلتفرم تولیدکننده است، می‌تواند یک حُسن برای تلویزیون باشد؛ چون امثال احسان علیخانی سال‌ها در تلویزیون و با حمایت رسانه ملی تجربه کسب کرده و کار را یاد گرفته است. حالا که در رسانه‌ای مثل شبکه خانگی کار می‌کند، کارش به مراتب بهتر از تازه‌وارد‌هایی است که بی هیچ تجربه تلویزیونی وارد تولید برای شبکه خانگی شده اند.

این منتقد افزود: همان طور که علیخانی پیش از این در ارائه برنامه‌هایی مثل «ماه عسل» و «عصرجدید» موفق و روبه جلو نشان داد، حالا در «جوکر» سعی کرده باز هم کار جدیدی ارائه دهد که با وجود همه انتقادات می‌تواند در مسیری اصلاح‌شده، ادامه یابد و بانی تولیداتی بهتر برای شبکه خانگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همین که یک پرورش‌یافته تلویزیون توانسته فضای پلتفرم‌ها را از آن تکرار مکررات «شام ایرانی» و بازی «مافیا» به مسیری جدید هدایت کند، قابل توجه است. دقیقا همان کاری که مهران مدیری با برنامه «گل یا پوچ» کرد. مدیری هم نیرویی است که در تلویزیون پرورش یافته و حالا در «گل یا پوچ» سعی کرده به جای دنباله روی از بازی مافیا، یک بازی کاملا ایرانی را مجالی کند برای ایجاد سرگرمی و البته ارائه کار جدید در شبکه خانگی.

مظفری افزود: امیدوار باشیم که تعامل میان تلویزیون و شبکه خانگی در جهت سازندگی پیش برود و دو طرف از توانایی‌های یکدیگر استفاده کنند به خصوص که بسیاری از محصولات پلتفرم‌ها را می‌توان در تلویزیون هم پخش کرد و چنین محصولات وطنی به مراتب نزدیکتر به فرهنگ ایرانی هستند تا محصولات دوبله شده شرقی و غربی که گاهی فرسنگ‌ها از الگو‌های زندگی ایرانی فاصله دارند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.