نمایش و فروش فیلم پویانمایی ایرانی «رامشکا خلبان» به همت وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در آلماتی در سینما‌های قزاقستان آغاز شده است.

برنامه افتتاحیه نمایش پویانمایی «رامشکا خلبان» با حضور محسن فعانی سرکنسول و حسین آقازاده وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی، خانواده‌های ایرانیان مقیم و خانواده‌های قزاق در سالن آیمکس اسنتای مال آلماتی قزاقستان برگزار شد.

خبرنگار شبکه ملی ۲۴ قزاقستان در ابتدای برنامه با وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی و در پایان نمایش با سرکنسول کشورمان در آلماتی و مخاطبان قزاق از جمله کودکان مصاحبه کرد و از کم و کیف فیلم پویانمایی ایرانی گزارشی تهیه کرد.

محسن فغانی سرکنسول کشورمان در آلماتی در این مصاحبه گفت: خوشحال هستم امروز شاهد نمایش اولین انیمیشن ایرانی در قزاقستان هستیم و این فعالیت‌ها علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به تقویت روابط دو کشور نیز کمک می‌کند.

حسین آقازاده وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در آلماتی نیز در مصاحبه با شبکه ۲۴ قزاقستان بیان کرد: در دوره اخیر دو هدف دنبال می‌شود، نخست روابط تاریخی و دوستی پایدار دو جامعه ایران و قزاقستان تقویت شود و دوم با تکیه بر روابط فرهنگی، اقتصاد فرهنگ دو کشور رشد کند.

همچنین، مخاطبان قزاق که فیلم پویانمایی ایرانی را دیده بودند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۲۴ قزاقستان گفتند که فیلم از لحاظ کیفیت ساخت، دوبله و زیرنویس ۱۰ نمره کامل را می‌گیرد و به کودکان قزاق توصیه می‌کنیم برای دیدن این فیلم بیایند.

نمایش و فروش فیلم پویانمایی «رامشکا خلبان» براساس قرارداد منعقد شده بین دو شرکت ایرانی و قزاقی انجام می‌شود.

به گفته مسئولان قزاقی، تاکنون اخبار دستاورد‌ها و جوایز جهانی فیلم‌های ایرانی را از جشنواره‌های بین‌المللی می‌شنیدیم و نمایش و فروش نخستین فیلم پویانمایی ایرانی می‌تواند یک سرآغاز و جهش در همکاری‌های دوجانبه در صنعت سینمای دو کشور باشد، چراکه مخاطبان قزاقی علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های ایرانی در قزاقستان هستند.

داستان فیلم پویانمایی ایرانی بر محور آرزوی شخصیت اصلی داستان برای پرواز و تلاش جمع دوستان است و به نظر می‌رسد نمایش آن در قزاقستان با استقبال مواجه شود.

این فیلم برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید و تبلیغات آن در سینما‌ها و فضای مجازی قزاقستان آغاز شده است. شکل‌گیری نمایش این فیلم نمایانگر عزم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تحقق یک جهش نوین در اقتصاد و صادرات فرهنگی در دولت جدید ایران اسلامی است.

نمایش و فروش پویانمایی «رامشکا خلبان» از هشتم شهریورماه در سالن‌های نمایش سینما‌های قزاقستان آغاز شده و تا ۲۲ شهریورماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار