امروز به مناسبت شهادت امام رئوف (ع)، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از جدیدترین اثر حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش رونمایی شد.

حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش در برنامه «ایران ما» درمورد اثر جدید خود با مضمون امام رضا علیه‌السلام گفت: موضوع اثر به گونه‌ای است که اگرچه دو بار پیش از اجرای من کار شده است. اما احساس کردم که حق آن ادا نشده است و از آن‌جایی که به پیشنهاد آقای خالقی، یکی از دوستان روابط عمومی آستان قدس رضوی، قرار بود این اثر نقاشی در روز تولد امام رضا علیه‌السلام ارائه و رونمایی شود ولی به دلیل این‌که موضوع به صورتی نبود که نتوانیم در تولد و یا شهادت حضرت رضا علیه‌السلام به نمایش بگذاریم. در نتیجه، بنا بر قسمت، روز تولد امام رضا علیه‌السلام به نمایش در نیامد و رونمایی آن قسمت امروز شد که شهادت امام رضا علیه‌السلام است. البته نقاشی این اثر را یکی دو ماه قبل از تولد آقا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کار کردم. 

این هنرمند نقاش ادامه داد: موضوع این اثر نقاشی مناظره امام رضا علیه‌السلام با علمای ادیان مختلف است که مأمون لعنت الله علیه، مناظره‌ای تشکیل داد تا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را تحت فشار قرار دهد و سر انجام مغلوب شد. این تصویری است که از امام رضا علیه‌السلام کار کردم. البته بنده، کار‌های مختلفی درمورد موضوع حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کار کرده‌ام. 

روح‌الامین افزود: بهترین معنا درمورد آثاری که نقاشی کرده‌ام این است که درمورد آن موضوع جست‌وجو کرده‌ام و آورده‌های آن، آثاری است که مخاطبان مشاهده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.