یک تابلو نقاشی اثر «وینسنت ون‌گوگ» نقاش پرآوازه هلندی به زودی راهی حراجی خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش برسد.

تابلو نقاشی «قایق‌های پهلوگرفته» که در مجموعه هنری متعلق به خانواده سلطنتی «بوربون» بوده در پاییز پیش رو برای نخستین‌بار در سه دهه اخیر به مزایده گذاشته خواهد شد.

«آرت نت» نوشت، تابلو نقاشی «قایق‌های پهلوگرفته» که پیش‌بینی می‌شود به قیمتی بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار فروخته شود در جریان حراج آثار قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز که در بیست و ششم سپتامبر در هنگ کنگ برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

«ون‌گوگ» این تابلو نقاشی را در دوران اقامت دوساله‌اش در پاریس، یعنی در تابستان سال ۱۸۸۷ خلق کرد. این نقاشی منظره‌ای از کنار یک رود در شمال غربی پایتخت فرانسه را به تصویر می‌کشد.

پیش‌بینی می‌شود که این نقاشی رکورد فروش آثار «ون‌گوگ» در آسیا را بشکند و به گران‌ترین نقاشی تبدیل شود که این هنرمند در دوران اقامتش در پاریس خلق کرده است. در حال حاضر رکورد گران‌ترین اثر فروخته شده «ون‌گوگ» در آسیا به نقاشی «طبیعت بی‌جان: گلدان با گلایول» تعلق دارد که در سال ۲۰۲۱ در حراجی ساتبیز هنگ کنگ به قیمت ۹.۱ میلیون دلار فروخته شد.

علاوه بر «قایق‌های پهلوگرفته» نقاشی «نیلوفر‌های آبی» اثر «مونه» که انتظار می‌رود به قیمت ۲۵ الی ۳۵ میلیون دلار فروخته شود نیز ارائه خواهد شد.

«وینسنت ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین کار‌های او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

با اینکه او گاهی در دوران کودکی طراحی می‌کرد، اما استعداد هنری او تا حد زیادی تا سن ۲۷ سالگی کشف‌نشده باقی مانده بود.

امروزه این هنرمند هلندی را برای سبک منحصربفردی می‌شناسیم که در خلق تابلو‌های نقاشی خیره‌کننده‌اش به کار می‌برد. حالا تشخیص منظره‌های چشم‌نواز، پرتره‌های تاثیرگذار و طبیعت‌های بی‌جان سرزنده‌ای که با استفاده از رنگ‌های ضخیم، ضربات قلم‌مو سریع و ترکیب رنگ با نشاط او خلق شده‌اند، کار دشواری نیست. البته آثار هنری «ون‌گوگ» از همان ابتدا این ویژگی‌های مشخص را شامل نمی‌شدند و سبک ویژه او به مروز زمان و در طول مراحل متفاوت زندگی کوتاه او شکل گرفت.

«ون‌گوگ» یک روز در اتاقی در مهمانخانه‌ای واقع در شهر ««اور سور اواز» از خواب برخاست و به روال هر روز با بومی در دست برای نقاشی کردن از مهمانخانه خارج شد. همان شب با زخمی کشنده ناشی از شلیک گلوله به مهمانخانه بازگشت و دو روز بعد یعنی در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ درگذشت.

منبع: ایسنا

برچسب ها: نقاشی ، حراج نقاشی ، ونگوگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار