پیشکسوت فوتبال گفت: اگر تیم ملی برابر تیم قرقیزستان پیروز شود در آینده این برد از لحاظ روحی و روانی به شرایط تیم کمک می‌کند.

رضا رجبی پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قرقیزستان در مرحله نهایی  مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: به طور کلی فوتبال در آسیا خیلی بهم نزدیک شده است. زمانی بود تیم‌های کره جنوبی، ژاپن و عربستان بودند الان تیم‌های قرقیزستان، قزاقستان، امارات و قطر خیلی پیشرفت کردند. نمی‌شود پیش بینی کرد که ما می‌توانیم به راحتی قرقیزستان را شکست بدهیم. ضمن اینکه این بازی بد موقعی برگزار می‌شود، چون هم مشکلات زمین داریم و هم بازیکنانی که در هفته سوم لیگ هنوز بدنهایشان رها نشده است. کار کادر فنی خیلی مشکل است که بتواند بازیکنان را از لحاظ بدنی در پیک خوبی قرار بدهد. در هر صورت  ملی پشوان بلافاصله باید به امارات بروند  و با این تیم بازی دارند.

او افزود: کار راحتی نیست برعکس آنچه که کارشناسان می‌گویند که گروهمان راحت است، اما من می‌خواهم بگویم قطر و ازبکستان تیم‌هایی هستند که پیشرفت کردند. به هر حال بازی اول خیلی مهم است. اگر ما مقابل قرقیزستان نتیجه خوبی بگیریم می‌تواند در آینده از لحاظ روحی و روانی به شرایط تیم کمک کند. البته  اکنون فوتبال ایران مریض است، چون نه زمینی وجود دارد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شهر‌های دیگر میزبانی می‌کنند و دعوا و درگیری، بدهکاری و ورشکستی  را شاهد هستیم. متاسفانه در زمان قلعه نویی این مشکلات به وجود آمده و به روز کردن این بازیکنان کار سختی است. امیدوارم با درایتی که قلعه نویی در نظر می‌گیرد بازی روز پنج شنبه را با نتیجه خوبی ببریم تا با خیال راحت تری مقابل امارات قرار بگیرند.

رجبی درباره اینکه برگزاری  بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم قرقیزستان در ورزشگاه فولاد شهر تاثیری بر کیفیت بازی ملی پوشان می‌گذارد، گفت: مطمئنا تاثیر می‌گذارد. چند بازیکن تیم ملی از زمین تمرینی گلایه دارند. خیلی بد است که استادیوم آزادی را سالهاست نتوانستند ترمیم و درستش کنند و تیم ملی باید در اصفهان بازی کند. شاید  بازیکنان از لحاظ روحی و روانی دوست داشتند در آزادی بازی کنند تا تماشاگر بیشتری به ورزشگاه می‌آمد. البته بازیکنان از لحاظ فنی باید تابع سرمربی و مربیان تیم ملی باشند و تفکرات تاکنیکی که به آنها القا می‌کنند را در زمین مسابقه اجرا کنند. فقط شانسی که ما آوردیم با تیم درجه دوم آسیا بازی داریم، اما اگر اولین بازی ما با تیم ملی قطر، ازبکستان و یا امارات بود خیلی شرایط فرق می‌کرد. قرقیزستان زیاد نمی‌تواند آن چنان تیم ما را آزار بدهد، اما با این حال می‌گویم که کار سختی است.

او درباره اینکه به لیست تیم ملی ایراداتی وارد شده است و سامان قدوس و علیرضا جهانبخش بدون تیم به تیم ملی دعوت شدند، گفت: من نمی‌دانم چرا رامین رضاییان به تیم ملی دعوت نشده  و برای من هم جای سوال است. رامین در این چند سال فوتبالیست خوبی بوده  و در سمت راست هم خوب کار کرده است. اما اینکه قدوس و جهانبخش تیم ندارند به تیم ملی دعوت شدند می‌تواند اشکال داشته باشد. اما قلعه نویی به عقبه و وزن بازیکن خیلی اعتقاد دارد و می‌گوید که بازیکن باید در تیم ملی وزن بالایی داشته باشد. قدوس و جهانبخش بازیکنانی هستند که در ذهن قلعه نویی  قرار دارند و باید به کادر فنی حق بدهیم که نسبت به تفکرات خودش انتخاب کند.  در همه شرایط همیشه انتقاد از لیست تیم ملی بوده است، اما این ۲ بازیکن که تیم ندارند خیلی بهتر بود که در کوران مسابقات باشند. البته آنها  تمرین می‌کنند و تجربه کافی در تیم ملی هم دارند.

رجبی درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال صورت گرفته است، گفت:  مگر لیگ ما جوان است؟ میانگین سنی بازیکنان  لیگ ما نزدیک به ۳۰ سال است. مربیان ما در مسابقات لیگ جرات نمی‌کنند که جوانان را در ترکیب بگذارند و قلعه نویی از کجا بازیکن جوان بیاورد. درست است تیم‌های زیادی به جام جهانی می‌روند، اما گروه تیم ملی ایران سخت است. به نظرم بعد از اینکه ما به جام جهانی صعود کردیم می‌توانند در این فاصله لیگ را رصد کنند و ۷، ۸ بازیکن جوان و آینده دار را به تیم ملی برای دوره‌های بعدی  اضافه کنند و این کار را آرام آرام و قطره چکانی انجام بدهیم.

پیشکسوت فوتبال درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و قرقیزستان بیان کرد: فوتبال عین زندگی می‌ماند و یک وقت می‌بینید که برخی از مسائل قابل پیش بینی نیستند. البته ایران روی کاغذ باید قرقیزستان را ببرد و باید با اختلاف خوب پبروز شود که از لحاظ روحی و روانی به تیم در آینده کمک کند.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار