رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک در بخش پرتاب وزنه کلاس F ۱۱ با قهرمانی و نایب قهرمانی امیرحسین علیپور و مهدی اولاد به پایان رسید.

رقابت های پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک‌ شامگاه دوشنبه (۱۲ شهریور) با برگزاری رقابت های پرتاب وزنه کلاس F۱۱ در استادیوم‌استادوفرانس پیگیری شد.

امیرحسین علیپور و مهدی اولاد‌ دو‌ نماینده ایران در این بخش از مسابقات بودند که با ۶ پرتابگر از کشورهای مختلف رقابت کردند.

امیر حسین علیپور که طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ ژاپن و بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار دارد در این مسابقات با رکورد ۱۴.۷۸ً ضمن شکستن رکورد آسیا در رده نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۸۹ عنوان نایب قهرمانی این بخش از مسابقات را از آن‌ خود کرد. مهدی اولاد در بازی های پارالمپیک توکیو نیز مدال طلا پرتاب وزنه را از آن‌ خود کرده بود و در پرتاب دیسک هم نایب قهرمان شده بود. وی مدال طلا و برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و‌ دو‌مدال طلا از بازی های آسیایی جاکارتا هم در کارنامه دارد.

اين دومين مدال طلا و ششمين نقره كاروان ايران بود كه در استاديوم استادوفرانس كسب شد و بعد از چند روز رتبه ايران را در جدول مدال ها بهبود بخشيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار