مهدی گلشن نیا چهاردهمین صعود برون مرزی خود را تجربه کرد.

رئیس انجمن کوهنوردی کارگران استان یزد بار دیگر افتخاری مهم برای یزدی‌ها به ارمغان آورد و چهاردهمین صعود برون مرزی خود را در کشور هندوستان رقم زد.

مهدی گلشن نیا یکی از پیشکسوتان ورزشی استان که سابقه طولانی در ورزش کوهنوردی و دوچرخه سواری دارد در سن ۶۷ سالگی بار دیگر موفق شد به یکی از مرتفع‌ترین قله‌های جهان صعود کند.

گلشن نیا در گفتگو با روابط عمومی هیات ورزش کارگری استان یزد هدف از این صعود را رسیدن به یکی دیگر از برنامه‌های از پیش تعیین شده خود و همچنین کسب افتخاری دیگر برای کشورمان عنوان کرد.

مهدی گلشن نیا با ۶۷ سال سن یکی از جانباران سرافراز ایران و به نوعی مسن‌ترین کوهنورد فعال کشور به شمار می‌رود که تاکنون موفق شده ۸۳ مرتبه دماوند، ۳۵ مرتبه قله سبلان و ۱۳ مرتبه قله علم کوه را فتح کند؛ وی علاوه بر کوهنوردی در رشته دوچرخه سواری نیز فعالیت می‌کند.

وی که پیش از این سیزده صعود برون مرزی را تجربه کرده بود، بار دیگر موفق شد در اولین صعود پر ارزش و ماندگار ایرانیان به قله پولوکانگیری دو به ارتفاع ۶۲۴۷ متری هیمالیای هندوستان، چهاردهمین صعود برون مرزی خود را با موفقیت به ثبت برساند.

این ورزشکار کهنه کار که بعنوان ریاست انجمن کوهنوردی کارگران استان یزد نیز فعالیت زیادی در توسعه و ترویج میان قشر زحمتکش کارگری استان به مرحله اجرا رسانده، در روز‌های آتی به کشور باز می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.