معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سرویس ایاب و ذهاب مدارس بدون تائید صلاحیت‌های لازم، اجازه جابجایی دانش‌آموزان را ندارند.

سعید هژبری روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: به هیچ سرویس مدرسه‌ای بدون تائید صلاحیت فردی راننده و فنی خودرو از مراجع مرتبط، اجازه حمل و نقل دانش‌آموزان داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر فراهم کردن تمهیدهای لازم برای بازگشایی مدارس، ابراز کرد: فرمانداران به عنوان رئیس شورای ترافیک شهرستان‌های، بایستی در خصوص سرویس‌های مدارس با همکاری شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، پیگیری‌های لازم را انجام داده و قبل از بازگشایی مدارس اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: شهرداری‌ها موظف هستند در سامانه "سپند" شرکت‌های حمل و نقل مسافربری مجاز را درج کرده و نسبت به تأیید و کنترل صلاحیت رانندگان و وسیله نقلیه اقدامات لازم را انجام دهند.

هژبری با اشاره به اینکه رانندگان متقاضی سرویس‌های دانش‌آموزان برای دریافت مجوز به حمل و نقل شهرداری باید مراجعه کنند، ابراز کرد: تنها رانندگانی که دارای پروانه فعالیت از حمل و نقل شهرداری هستند مجاز به فعالیت به عنوان سرویس مدارس خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه والدین نیز در خصوص استفاده از سرویس مدارس دقت لازم را داشته باشند، ابراز کرد: هر ساله در آغاز بازگشایی مدارس، شاهد ترافیک سنگین در معابر اصلی و مرکزی شهر هستیم که لازم است امسال برای جلوگیری از ترافیک، اقدام‌های لازم از سوی شورای ترافیک با محوریت راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و شهرداری انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند، خاطرنشان کرد: سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان در مرکز ایلام و شهرستان‌ها، موضوع مهمی است که باید هرچه سریع‌تر مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.