مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از کاهش ۵۶ درصدی تلفات جاده‌ای در ایام اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سیدزاهدین چشمه خاور گفت: با انجام اقدامات موثر در حوزه ایمنی راه‌ها و همکاری پلیس راه تلفات جاده‌ای در اربعین امسال ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این موفقیت نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل راهداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه پلیس راه بوده و راهداری همچنان به تلاش خود برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تسهیل تردد در استان ادامه خواهد داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: امسال در حوزه راه‌های استان ایلام اقدامات خوبی جهت ایمن سازی راه‌ها همچون روکش آسفالت، خط‌کشی، روشنایی، نصب نیوجرسی و علائم ایمنی و. انجام شده است که نقش مهمی در کاهش حوادث جاده‌ای داشته است.

چشمه خاور تاکید کرد: همچنین، ساخت پل کنارگذر کنجانچم با دهانه ۴۵ متری در کمتر از ۲ ماه، گره‌های ترافیکی را برطرف و شرایط تردد زائران را بهبود بخشید.

وی گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت‌های جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها، علاوه بر کاهش تلفات، به روان‌سازی ترافیک و افزایش رضایت زائران نیز کمک شایانی کرده است.

چشمه خاور با اشاره به تردد زوار در ایام اربعین امسال از مرز مهران یادآور شد: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۵۶ هزار و ۷۴۶ نفر از مرز مهران (ورود و خروج) تردد کردند.

 استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: ایلام ، اربعین ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.