مردم ولایی و همیشه در صحنه استان ایلام در سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) غرق ماتم و عزاداری بود.

 ۲۸ صفر مصادف با رحلت جانگداز حضرت محمد مصطفی (ص)، آخرین فرستاده خداوند برای هدایت بشریت، در سال یازدهم هجری قمری، در سن ۶۳ سالگی بعد از ۲۳ سال ابلاغ وحی و رسالت است.

قرآن کریم از طرف خداوند متعال که رحمت وسیع و بی پایانی دارد و خود نیز رحمت است، برای هدایت بشریت بر پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد (ص) نازل شد، قرآن رحمت و لطف خداوند در حق بشریت است، "بصائر للناس و هدیً و رحمةً " (کتاب مایه بصیرت، عامل هدایت و رحمت است) و" آیة لهدیً و رحمةً للمؤمنین" (براستی قرآن مایه هدایت و رحمت برای مؤمنان است).

و پیامبر اکرم (ص)، که قرآن کریم بر ایشان نازل شد، رحمتی جهان شمول برای همه جهانیان است، " و ما ارسلناک الّا رحمةً للعالمین" (ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.) عموم مردم دنیا از مؤمن و کافر از وجود با برکت او بهره برده و می‌برند، او رحمتی برای تمام بشریت است چرا که نشر آئینی (سلام) را بر عهده گرفت که سبب نجات همگان است.

شهادت جانسوز امام حسن مجتبی (ع)، دومین مناسبت ۲۸ صفر است، امام حسن (ع) به عنوان دومین امام شیعیان، نقش مهمی در حفظ و گسترش آموزه‌های اسلامی داشتند و شهادت ایشان در این روز برای شیعیان اهمیت ویژه‌ای دارد.

امروز دوشنبه ۱۲ شهریور مصادف با ۲۸ صفر، مردم ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان ایلام، دیار خادمان زوار اباعبدالله الحسینی (ع) و اربعین حسینی، با حضور در مراسم عزاداری و دسته‌های سینه زنی در خیابان‌ها و معابر شهرها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بقاع متبرکه و صحن امامزاده ها، با نوحه خوانی و برپایی مجالس عزا، درغم و ماتم رحلت جانگداز پیامبر مهر و رحمت و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سوگواری کردند.

برچسب ها: عزاداری ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.