به باور تحلیلگر سابق سیا غرب نمی‌تواند روسیه را به کنار گذاشتن تسلیحاتش و پایان جنگ با اوکراین وادار کند.

«ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هرگز در اوکراین تسلیم نمی‌شود، بنابراین غرب فقط می‌تواند «منتظر بماند» و واشنگتن می‌تواند اوضاع را رصد کند و فقط در هزینه‌ها صرفه جویی کند.» این نتیجه گیری را پیتر شرودر، تحلیلگر سابق سیا در مقاله‌ای برای فارین افرز بیان کرد.

شرودر در این مطلب خاطرنشان می‌کند که از فوریه ۲۰۲۲، استراتژی آمریکا در زمینه تلاش برای وادار کردن روسیه به کنار گذاشتن سلاح‌های خود در اوکراین به هیچ وجه تغییر نکرده است. غرب همچنان فکر می‌کند که با تحمیل هزینه‌های کافی به مسکو با تحریم ها، می‌توان پوتین را مجبور به تغییر عقیده کرد.

به گفته او، واشنگتن در تلاش است تا حد وسطی بین حمایت از اوکراین و مجازات روسیه از یک سو و کاهش خطرات تشدید تنش از سوی دیگر بیابد. مهم نیست که این رویکرد چقدر منطقی باشد. بر اساس این فرض اشتباه است که تصور کرد می‌توان نظر پوتین را تغییر داد. "

با این حال، او تاکید کرد، واقعیت‌ها نشان می‌دهد که متقاعد کردن پوتین در مورد اوکراین غیرممکن است. دلیل آن این است که رهبر روسیه فکر می‌کند که غرب می‌تواند اوکراین را به سنگری تبدیل کند که می‌تواند برای تهدید روسیه استفاده شود.

تحلیلگر سابق معتقد است که خروج نیرو‌های روسیه از خاک اوکراین موجودیت دولت روسیه را تهدید نخواهد کرد. در این شرایط، غرب چاره‌ای جز صبر کردن و صرفه جویی در منابع و زمان خود ندارد.

شرودر در پایان گفت: در حال حاضر، واشنگتن بهتر است بر کمک به اوکراین برای حفظ دفاع خود و جلوگیری از پیشروی‌های نظامی بیشتر روسیه تمرکز کند.

شرودر از جمله روش‌های دستیابی به این اهداف را تقویت تحریم‌ها علیه مسکو عنوان کرد. به عقیده او مهمترین کاری که واشنگتن باید در این شرایط انجام دهد "مراقبت از منابع خود، مصرف تا حد امکان کارآمد آنها و متقاعد کردن کی یف برای جلوگیری از حملات بزرگ و بیهوده" است. 

کرملین بار‌ها تاکید کرده است که مسکو درگیری در اوکراین را تعلیق نمی‌کند و منافع روسیه و همچنین اهداف آن از طریق یک عملیات نظامی ویژه یا از طریق دیگر ابزار‌های موجود محقق خواهد شد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار