نتانیاهو از انگلیس به دلیل ممنوعیت فروش مجوز برخی تسلیحات به اسرائیل انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از تصمیم لندن برای اعمال ممنوعیت جزئی مجوز‌های فروش تسلیحات به اسرائیل انتقاد کرد.

دفتر نتانیاهو در پستی در ایکس مدعی شد: «این تصمیم شرم آور عزم اسرائیل برای شکست حماس که ۱۲۰۰ نفر از جمله ۱۴ شهروند انگلیسی را در ۷ اکتبر به قتل رساند، تغییر نخواهد داد. تصمیم نادرست انگلیس فقط حماس را جسور خواهد کرد.» 

او ادعا کرد که جنگ اسرائیل علیه حماس "عادلانه" است.

در همین حال، جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس، از این ممنوعیت دفاع و تاکید کرد که انگلیس تنها ۳۰ مورد از حدود ۳۵۰ صادرات را متوقف خواهد کرد، زیرا "خطر آشکار" وجود دارد که از آنها برای "نقض جدی" قوانین بشردوستانه بین المللی استفاده شود. هیلی اصرار داشت: "هیچ ممنوعیتی و هیچ تحریم تسلیحاتی وجود ندارد. "

در حالی که کشور‌های غربی رژیم صهیونیستی را تا بن دندان با تسلیحات پیشرفته به منظور نسل‌کشی فلسطینیان مسلح کرده‌اند؛ دولت انگلیس طی اقدامی نمادین برخی مجوز‌ها به منظور ارسال تسلیحات به تل‌آویو را به حالت تعلیق در آورد. همین مسئله کافی بود تا مقامات صهیونیست از این مسئله برآشفته شوند. 

پیش از این، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام جدید انگلیس علیه این رژیم را ناامید کننده خواند. 

گفتنی است؛ آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. در میان کشور‌های اروپایی، آلمان با تامین ۳۰ درصد از تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان پیشتاز است. این در حالی است که انگلیس کمتر از یک درصد از تسلیحات تل‌آویو را تامین می‌کند. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار