همزمان با آغاز تعطیلات ۵روزه پیش رو تمامی دستگاه ها با توجه به افزایش میزان تقاضا برای مقاصد مذهبی کشور سرویس های فوق العاده برقرار کردند.

همواره با توجه به تعطیلات پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا ع بسیاری از مسافران قصد دارند در مشهد حضور داشته باشند  و امسال هم با توجه به تعطیلات چند روزه پایانی هفته بسیاری از مسافران قصد سفر کرده اند‌.در همین راستا  تمامی  شقوق  حمل ونقلی دست به دست هم داده تا زمینه برای جابه جایی مسافران در این ایام فراهم شود.

یکی از بخش های مهم حمل ونقلی که در این ایام بسیاری از مسافران ترجیح می دهند از آن استفاده کنند اتوبوس است که در هفته های گذشته با توجه به اعزام بخش عمده ای از ناوگان به پایانه های مرزی به ویژه مهران بسیاری از مسافران از کمبود اتوبوس  گله مند بودند اما با اتمام عملیات اربعین اتوبوس ها وارد پایانه ها شده و آماده اعزام به شهرهای مذهبی به ویژه مشهد و قم هستند ‌.

برقراری سرویس های فوق العاده به مقصد مشهد  از تمامی شهرهای کشور

در همین رابطه داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر از تمامی ظرفیت های اتوبوس برای شهرهای مذهبی به ویژه  مشهد استفاده کرده ایم گفت: سرویس های فوق العاده به شهرهای مذهبی از جمله مشهد از شهرهای مختلف برقرار کرده ایم تا مسافران در این ایام با کمبود ناوگان روبرو نباشند. 

او بیان کرد: پیش فروش بلیت های اتوبوس را هم برای مسیرهای رفت وبرگشت در نظر گرفته ایم و مسافران به راحتی هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی می توانند اقدام به خرید بلیت اتوبوس کنند بنابراین نگرانی مبنی بر نبود و یا کمبود بلیت وجود ندارد‌.

بلیت ۴۰ رام قطار برای مقصد مشهد عرضه شد

همچنین یکی دیگر از ناوگانی که به طور معمول مسافران به ویژه در این ایام از آن استفاده می‌کنند قطار است که در همین زمینه روز گذشته با توجه به افزایش میزان تقاضا در مسیر مشهد شرکت راه آهن از عرضه فوق العاده بلیت قطارهای مشهد خبر داد  اما بلافاصله و کمتر از چند دقیقه بلیت به اتمام رسید که در همین زمینه جلال مختاری سخنگوی شرکت راه آهن جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:  روزانه ۸۰ رام قطار از شهر‌های مختلف به مقصد مشهد داریم شب گذشته پیش فروش فوق العاده قطار‌های مشهد را عرضه کردیم که این تعداد نیمی از قطار‌های روزانه را شامل می شد به طوری که ۴۰ رام قطار برای مسیر مشهد عرضه کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضای بلیت قطار در ایام پایانی ماه صفر شرکت راه آهن از تمامی ظرفیت‌های خود برای پاسخگویی به نیاز مسافران استفاده کرده است، اما به دلیل تقاضای بسیار بالای بلیت به ویژه برای مشهد فروش بلیت ۴۰ رام قطار در همان دقایق اولیه به اتمام رسید.

مختاری با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان خرید بلیت قطار از سوی دلالان و سوداگران در این ایام وجود ندارد گفت: برای خرید بلیت قطار تقریبا ۱۰ تا ۱۵ سکوی اینترنتی وجود دارد و با توجه به آنکه از سال گذشته به هیچ عنوان امکان ورود مسافر غیر هم نام با بلیت وجود ندارد بنابراین میزان ورود سوداگران و دلالان به بحث بلیت قطار کاهش چشمگیری یافته است. همچنین هیچ تغییر نرخی در خصوص بلیت قطارهای فوق‌العاده برای مقصد مشهد نداشته ایم.

برقراری ۱۵۰۰ پرواز فوق‌العاده و برنامه ای به مشهد 

براساس این گزارش  در این ایام بسیاری از مسافران هم قصد دارند به صورت هوایی به مقصد مشهد سفر کنند که در این زمینه هم سازمان هواپیمایی ۱۵۰۰ پرواز برنامه ای و فوق العاده در نظر گرفته است که در این رابطه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هواپیمایی از تمامی ظرفیت های خود برای برقراری پرواز به مقصد مشهد استفاده کرده است گفت: در این ایام با توجه به افزایش میزان تقاضا ۱۵۰۰ پرواز فوق العاده و برنامه ای که شامل ۳۰۰ پرواز در روز می شود را برقرار کرده و سعی کرده ایم هم با تمامی مجوزهای شرکت های هواپیمایی مبنی بر پرواز فوق‌العاده موافقت کنیم.

وی افزود: پروازهای فوق العاده به مشهد را تا پایان هفته به‌ صورت‌ رفت وبرگشت برقرار کرده ایم و در این بخش هیچ مشکلی نداشته ایم وسعی کرده ایم نظارت های خود را هم تشدید کنیم تا مشکلی برای افزایش قیمت ایجاد نشود. از سوی دیگر به تمامی ایرلاین ها هم اعلام کرده ایم که خارج از نرخ های تعیین شده که ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است عرضه نکنند.

براساس این گزارش با توجه به تعطیلات پیش رو برای دهه پایانی ماه صفر امیدوار هستیم که تمامی دستگاه ها برنامه ریزی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران در این بخش ارائه دهند‌.

خبرنگار :محبوبه کباری 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار