مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی فقط طی ۱۰ روز ابتدایی شهریورماه ۱۵ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است.

مهدی صحابی از اقدام جدید بانک مرکزی که از فردا انجام می‌شود خبر داد گفت: با مصوبه هیئت عالی بانک مرکزی مبنی تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها به رقم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری در سال جاری، روند ثبت نام متقاضیان هم تسریع و تسهیل خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام، ظرفیتی که روزانه بانک مرکزی به بانک‌های عامل اجازه ثبت نام می‌دهد افزایش پیدا کرده و روند ثبت نام هم سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

صحابی در ادامه گفت: با ابلاغ این مصوبه، روند پرداخت تسهیلات نسبت به پنج ماه ابتدایی سال نیز تسریع پیدا خواهد کرد. همچنین ثبت نام متقاضیان در پنج ماه ابتدایی سال که با مشکلاتی به دلیل سهمیه‌های تخصیص یافته به شبکه بانکی بر اساس توان آنها بود، برطرف می‌شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به دو سرفصل قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداده حدود ۷۵ همت بوده است افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات تخصصی برگزار شده در بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا امروز ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. بر این اساس حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۲۱۰ هزار نفر هم تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری از ابتدای سال جاری تاکنون دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه میزان تقاضا از میزان سهمیه اختصاص داده شده به شبکه بانکی بیشتر است، تصریح کرد: جلسه‌ای در تاریخ ۲۳ مردادماه با حضور قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار و در این جلسه از مدیران عامل بانک‌ها درخواست شد که سهمیه مرداد ماه هر بانک طی یک هفته تا پایان مردادماه پرداخت شود. علاوه بر این درخواست شد تا در پرداخت سهمیه شهریور ماه این تسهیلات نیز تسریع شود.

بر اساس قانون، میزان اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که با مصوبه هیات عالی بانک مرکزی ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز جهت تسهیل و تسریع در پرداخت به متقاضیان به اعتبار اولیه اضافه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
حق اولاد را اضافه کنید یا یارانه اولاد را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
وقتی شما در تامین آب و برق و گاز و مسکن و کار و امنیت اجتماعی شدیدا مشکل و کمبود دارد و همیشه هم خواهید داشت، چرا تشویق به فرزندآوری میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
از فروردین ۱درصد مالیات بر ارزش افزوده را اضافه به ۹درصد قبلی به بهانه همسان سازی بازنشستگان از ما ملت دارید پول زور می گیرید چرا همسان سازی ما را نمی پردازید؟ خدایا به حق عدالتت بی مسئولان بی کفایت دولتهای ۱۱و۱۲ و۱۳ و اگر احیانا ۱۴ که حق ما بازنشسته ها را نمیدن خدایا به عدالت قسم خودشان و عزیزانشان در دنیا وآخرت روسیاه دادگاه عدل الهی باشند
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
بورس را یک هفته ای درست خواهم کرد. سالی یک میلیون مسکن خواهم ساخت. سفره های مردم را بزرگتر خواهم کرد. ارزش پول ملی را افزایش خواهم داد .
و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
وام فرزند آوری متوقف کنید یه فقرا اضافه نکنید در آینده
آخرین اخبار